Hubnutí a vyrážka po pervitinu
Mama
Dobrý den.
Mám problém s dcerou. Byla i v pohřešování a když ji policie dovezla, byla pozitivní na pervitin. Tvrdí, že si pervitin vzala jen 2x, ale to mi prijde jako blbost. Již v červnu se ji objevila hrozná vyrážka po rukách a nohách, která je doposud + během dvou měsíců strašně zhubla, nedbá o svůj vzhled a ani oblečení. Neomluvené hodiny ve škole, lže, změny nálad a slovně agresivní. Má otázka je....Když první dávka měla být někdy duben/ květen a ta druhá před 10 ti dny, že můj pocit, že to při těchto příznacích bere častěji. Podotýkám, že tu byly útěky z domova nejdříve v noci, když jsme usnuli a pak, už nechodila domu vůbec. Stále tvrdí, že je v pohodě. Vidíme to jinak.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
samozřejmě se nedá s jistotou říct, jestli a jak často dcera pervitin užívá. Pravda je, že příznaky a potíže, které popisujete, jsou typické pro pravidelné uživatele, kde už má droga vliv na fyzický i psychický stav a na celkové fungování. Ať už je to s drogou jakkoliv, jasné ale je, že dcera "v pohodě" není, na to nepotřebujete žádný důkaz v podobě testu, stačí jen to, co vidíte (problémy doma, ve škole, změny nálad, změna vzhledu...). Už to samotné je dost velký důvod něco se situací dělat.
Zkusila bych se s ní tedy přestat dohadovat, jestli bere nebo ne, ale vyšla bych prostě z viditelného. A to se Vám celkem oprávněně nezdá. Je tedy třeba udělat nějakou změnu. Ať už bude chtít dcera zpočátku spolupracovat nebo ne, doporučila bych návštěvu některého z center, která nabízí pomoc rodinám ohroženým drogou.
Pokud byste měla zájem, můžeme se domluvit na konzultaci v pražské Poradně pro rodiče, která funguje bezplatně, a když budete chtít, pak i anonymně.
Více o našem zařízení najdete na http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html. Je možné objednat se telefonicky, mailem, nebo přímo zde prostřednictvím poradny, když napíšete, jaké jsou Vaše časové možnosti.
Pokud je to pro Vás daleko a nevíte, kam se obrátit u Vás v okolí, napište prosím nejbližší město, kontakt Vám ráda zašlu.
S pozdravem
Jana Žáková (Justinová)