Lecebna
Lucka
Dobry den. Muj pritel ( jiz jsem psala v predchozim dotazu ) bere pernik. Pred 3 tydny onemocnel chripkou a od te doby citi silenou unavu. Ma problem s vstat do prace a porad by spal. Zrejme to je nasledek drog? Bavili jsme se o tom, ze by sel do lecebny a chtela jsemm se zeptat jak presne to funguje ? Jde vystavit pracovni neschopnost ? Popripade kdo neschopenku vystavuje zda -li obvodni lekar, nebo lecebne zarizeni.Kolik to stoji a kam se hlasit ? Chteli by jsme za Prahu... Dekuji moc.

Odpověděl: Markéta Kordová
Lucie, dobrý den.
Nejlépe se obrátit na naše Kontaktní centrum, pomohou Vám tam zprostředkovat nástup na detox a v návaznosti léčbu.
Kontaktní centrum SANANIM
Na Skalce 819/15
Praha 5
mapa
Telefon: 283 872 186
Email: kacko@sananim.cz
Provozní doba K-centra:
Pondělí: 13.00 - 20.00
Úterý: 9.00 - 20.00
Středa: 9.00 - 20.00
Čtvrtek: 9.00 - 20.00
Pátek: 9.00 - 20.00
Víkendy a svátky: 13.00 - 20.00
Můžete přijít kdykoliv během provozní doby (i bez objednání), takže můžete i dnes do 20hod.
Podrobněji se dočtete zde:
http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Netuším, na jaký typ léčby se ptáte. Pokud léčba probíhá na nějakém AT oddělení (ty bývají součástí Psychiatrických nemocnic) je to stejné jako jakýkoliv jiný pobyt v nemocnici, stejně tak pobyt na detoxifikační jednotce. Pokud je léčící se osoba před nástupem v pracovním poměru, má samozřejmě nárok na vystavení pracovní neschopnosti a pobírání nemocenských dávek. Neschopenka se může vystavit nástupem na detox, posléze prodlužovat dle toho kde léčba navazuje, stejně tak ji může vystavit obvodní lékař, je to spíš na dohodě...
Léčbu v terapeutických komunitách si hradí klient většinou sám. Ceny za pobyt jsou různé, záleží na konkrétní komunitě. V případě špatné sociální situace klienta je možné zkusit hradit náklady za pobyt ze sociálních dávek. Pro Vaši lepší představu níže v odkaze jak je to v naší komunitě:
http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-nemcice-(tkn)/ceny-sluzeb.html
Mrkněte na informace v odkazech, pokud se budete potřebovat na něco doptat, tak klidně ještě napište. V případě potřeby pomoci se zprostředkováním léčby se obraťte na kolegy z Kontaktního centra, se vším Vám pomohou.
Mějte se hezky, MK