Subutex zavislost
Inga
Tak som to opät..on lieceniam nejak neveri..dostal sa z heroinu ked bol zavrety... bol v resoce...stale takto dokola...povedal mi ze je slaboch ktory nevie riesit problemy a drogy su prva vec po ktorych siahne...hovoril to a bol nahnevany...myslim ze si sam vsetko uvedomuje ale nevie alebo nechce s tym nic urobit...neviem ci ma chapete,pisem uz fakt ako blazon:)...dalej mi hovoril ze sa za to vsetko hambi ako sa sprava...vcera si bol u lekarky predpisat diazepam.. dalsi navykovy bordel..spytala som sa ze ci sa mu neda spat a on ze hej da ale o chvilu uz spat nebude moct...neviem ci sa chce z toho dostat sam alebo je to len jeho dalsia manipulacia...zabudla som napisat k tomu lieceniu...odmietol medikamentnu liecbu..mal to aj v lekarskej sprave...mal len obcas nieco na spanie...tak ja neviem ci ho naozaj treba vyhodit aby sa mu rozjasnilo v tej hlave alebo ho podrzat alebo co?...tymto stylom sa o chvilu pochova:(

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
chápu, že se příteli nechce do léčby, ale evidentně sám to nezvládá. Nemá moc smysl zvažovat všechno, co slibuje nebo plánuje. Toho je vždycky hodně a "skutek utek". Opravdu se v tuto chvíli počítají jen činy. Pokud nechce odbornou pomoc, ať tedy začne abstinovat sám, ale ať to neodkládá. Máte pravdu, diazepam je jen další návyková látka, o to hůř se mu bude zbavovat i té první, pokud si vypěstuje křížovou závislost.
Na Vás asi teď je, jak moc ho chcete tímto obdobím (otázka je jak dlouhým) provázet. A to by bylo nejlepší vyřešit si co nejrychleji a výsledek mu sdělit, aby věděl, na čem je. Zkuste využít poradenství pro rodiny závislých, abyste si mohla utřídit myšlenky a udělala si nějaký plán.