Partnerka je zavisla na pervitinu
Anonymm
Dobrý den,obracím se na vás s prosbou o pomoc.s partnerkou jsem rok a pul a od začátku vztahu spolu bydlíme i pracujeme ve stejné práci.po 3 měsících jsem zjistil ze bere pervitin a udělal opatření,namátkové drogové testy,kontrola výpisu telefonu a absolutní zákaz se stýkat s lidmi,od kterych si to schanela.párkrát se to opakovalo.jsem sní 24 hodin denně ale vždy když jedu na víkend pracovně pryč , tak se neovladne a i když ví že ji dám test až se vrátím tak si drogu vezme.přistěhoval jsem se k ní na vesnici kde žije 50 starých lidí a všechny kamarády (fetaky) má v blízkém městečku..mám ji pořád rád ale už začínám více koukat i na svůj život a jak to půjde dál,jediný co mě teď u ní pořád drží je to ze kdyz se odstehuju nebude nikdo kdo by ji mohl a s ní se stane troska..prosim poraďte mi jak sní mám jednat,jak se chovat,koho navštívit a jestli je lecebna nutná.děkuji za váš čas a za odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
jak sám vidíte, jakkoliv důkladná kontrola nikam moc nevede. Navíc je otázka, nakolik do dospělého vztahu patří metody jako je kontrola telefonu, zákazy kontaktu s okolím, provádění testů na drogy. Myslím, že se pak dá těžko mluvit o rovnocenném vztahu. Zdá se, že ani toto ji nezachrání před drogami, protože nechce. Partnerka je dospělá a je na jejím rozhodnutí, jestli bude drogy užívat a co tomu obětuje. Na Vašem rozhodnutí zase naopak je, jestli s ní za takových podmínek chcete žít. Můžete jí nabídnout pomocnou ruku v případě, že se bude chtít drog zbavit. Nemůžete to ale chtít za ni.
Těžko říct z tak mála informací, jestli je nutná léčebna. Spíše bych se přikláněla k tomu, abyste společně zašli do některého ambulantního zařízení pro uživatele a jejich rodiny. Tam byste si mohli za přítomnosti třetí strany vyjasnit, co kdo chce a očekává od toho druhého. Pokud byste nevěděl, kam se obrátit v okolí, napište prosím nejbližší město, ráda Vám kontakt zašlu.