marihuana
Renata
Dobrý den,můj 17letý syn začal před rokem a půl kouřit cigarety a nedávno nás volali do školy,že u něj našli marihuanu.Letos je ve 3 škole.Nikde se mu nelíbilo.Všude byl nějaký průser a vyloučily ho.Prý marihuanu kouří tak 1x denně smíchanou s tabákem.Odhaduji,že začal tak před půl rokem.Ale nevím jistě.Teď co to na něj prasklo,tak je ještě uražený,že z něho děláme feťáka.Jednou jsem u něho našla nějakou trubičku,ale prý to má na to,aby mu nesmrděli prsty od cigaret.Nevím zda je to pravda.Řešíme i závislost na pc hrách a facebooku.Už jsme i odpojily wifi.V mobilu internet má zablokovaný.Blíží se mu 18let(v lednu),a obávám se nejhoršího...
Tímto Vás prosím o radu jak se v této situaci chovat,abych to nezhoršovala ještě víc a aby do 18 let pochopil...pak už nic nezmůžu až bude plnoletý....
Srdečně děkuji...zoufalá matka...

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den, Renato.
Chápu Vaše zděšení, obavy i znepokojení, že za pár měsíců nebudete moc dělat vlastně nic. Odpověď není jednoduchá a nelze napasovat do pár vět přes internet. Doporučuji se co nejdříve spojit s nějakým specializovaným pracovištěm a v osobním kontaktu probrat vše více a podrobněji, je třeba více komplexních informací. Osobní kontakt poskytuje více prostoru a může se průběžně opakovat. Nejen, že si doplníte informace, poradíte jak vhodně komunikovat, jaká nastavit pravidla, co dělat, když budou porušována, dozvíte se o léčebných programech, také získáte podporu...
Neuvedla jste, odkud jste, pokud je pro Vás dostupná Praha, můžete se spojit s naší Poradnou pro rodiče, zde kontakt:
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM
Žitná 1574/5, Praha 1
mapa
Mob: 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Poskytujeme bezplatné a nezávazné služby, více se dočtete zde:
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Pokud žijete někde úplně jinde a Praha je problém, tak napište a uveďte, jaká větší města máte poblíž, pokusíme se Vás odkázat jinam, kde by Vám pomohli se v této nesnadné situaci zorientovat, podpořili Vás a pokusili se Vás vhodně navést jak vše přicházející řešit.
Mějte se zatím hezky, přeji, dostatek sil!
S pozdravem MK