Konec s fetem
Vincent
Dobré odpoledne.
Chci okamžitě skončit s občasným užíváním pervitinu, ale obávám se že chuť stavu po dávce je silnější než má vůle... co dál? jak z toho ven? kazí mi to život a vůbec životní plány.
Děkuji.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, Vincente.
Vysazení pervitinu není příjemný stav, ale nehrozí žádný dramatický abstinenční syndrom jako například u látek opiátového typu, kde vysazení je opravdu po fyzické stránce komplikované a provází jej plno somatických potíží.
Pervitin je stimulant, takže po jeho vysazení následuje velká únava, až celková vyčerpanost. Veškeré užívání drog je vždy velkým a nepřirozeným zásahem do organismu a to včetně psychiky. Je třeba dostat tělo, ale i zmíněnou psychiku opět do rovnováhy. Pokud se chcete dát do pořádku, je třeba udržet abstinenci a to včetně THC, ale i alkoholu.
Je třeba si dostatečně odpočinout, doplnit vitamíny a minerály, dodržovat pitný režim (ne alko, ne coca-colu, ne enerdy drinky). Můžete zkusit popíjet bylinné čaje z meduňky, ta působí sedativně.
Co se týče psychiky, mohou se projevit emoční propady, neklid, nervozita, úzkost, celkové rozlady nálad. Na pervitin vzniká především silná psychická závislost (což jste asi dle toho, co jste v příspěvku popsal, sám dobře pocítil). Dá se tedy předpokládat, že se budou v různých intenzitách a frekvencích dostavovat chutě na další užití. Je dobré s nimi počítat, nezaleknout se při prvním pocítění chutě, vydržet to a nechat odeznít. Je to stav, který stejně jako přišel, zase odejde. V těchto momentech je vhodné zaměstnat se nějakou činností, snažit se odvést myšlenky jinam. Proto je více než rozumné přehodnotit výběr přátel a vůbec lidí, se kterými se budete v příští době stýkat, jelikož udržet abstinenci mezi lidmi co něco užívají je prakticky nemožné a vždy je to jen otázkou času, kdy osoba, která se o abstinenci pokouší, selže...
Dále bych doporučila zbavit se všeho, co k drogové minulosti patří a zbytečně si tím nevyvolávat vzpomínky. Neledovat filmy s drogovou problematikou, neprohlížet fotografie, nekontaktovat lidi z drogového prostředí, neposlouchat hudbu spojenou s užíváním atd...
Úplně nejrozumnější je využít odbornou pomoc. Dnes již existují i jiné formy péče, neznamená to, že se nutně musíte někam nechat zavřít. Můžete se dojít někam poradit, promluvit si o tom co prožíváte, možná byste poté v tom co se s Vámi děje a ještě nějaký čas bude dít, lépe orientoval a možná by se Vám pak i lépe zvládali rizikové situace.
Kontaktní centra pro uživatele drog nabízí poradenské služby bezplatně, nezávazně, lze přijít kdykoliv během provozní doby bez objednání a není třeba se něčím prokazovat, můžete tedy služeb využít zcela anonymně. Nechcete to zkusit?
Zde případně kontakt:
Kontaktní centrum SANANIM
Na Skalce 819/15, Praha 5
mapa
Telefon: 283 872 186
Email: kacko@sananim.cz
Provozní doba K-centra:
Pondělí: 13.00 - 20.00
Úterý: 9.00 - 20.00
Středa: 9.00 - 20.00
Čtvrtek: 9.00 - 20.00
Pátek: 9.00 - 20.00
Víkendy a svátky: 13.00 - 20.00
Lze přijít kdykoliv během provozní doby (takže můžete i dnes do 20hod).
Podrobněji se dočtete zde:
http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Pokud se budete potřebovat ještě na něco doptat, tak klidně napište. Zdali jste odjinud, rádi Vám doporučíme jiné zařízení (stačí uvést větší města, co máte poblíž).
Mějte se hezky, přeji dostatek sil a motivace! Dejte vědět, jak se Vám daří.
S pozdravem MK