dotaz
Plesto
Dobrý den. Beru lajnu pervitinu každej měsíc jednu už několik let. Závislosti bych se nebál, ale chci se zeptat jestli mi hrozí jiná zdravotní rizika při tomhle občasném užívání. Mam spíš nižší tlak a srdce v poho.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Pokud užíváte jednou do měsíce, jsou rizika menší, nikoli žádná. Každá konzumace drog je vždy nepřirozený zásah do organismu a to včetně psychiky.
O pervitinu zde: http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Pervitin je látka vyráběná chemickým procesem, který může být různě ovlivněn tím, kým je vyráběn. Z toho pak vychází celková kvalita konkrétní látky a tím dopad na organismus a psychiku. Působí anorekticky, jeho konzumenti během svého užívání mají mnohonásobně menší přísun potravy, leckdy žádný. Přísun vitamínů/minerálů a plno dalších důležitých látek, které jsou pro organismus nezbytné tak zkrátka postrádá. Postupně je způsobeno, že organismus začne rapidně ubývat na váze a tím také chátrat. Ale pokud užíváte jednou do měsíce, zřejmě se Vás to úplně netýká. Rychlý úbytek váhy většinou znamená také ochablé svalstvo. Objevuje se mnoho zdravotních problémů ve všech směrech, od poškození pleti, chrupu, problémy se srdcem, játry a celkově s imunitním systémem, plus další rizika spojená se zvoleným způsobem konzumace (což netuším, jaký je).
Platí obecně známé pravidlo - čím menší množství drogy je konzumováno a v co nejdelších časových rozmezích, tím je pak menší riziko zdravotních problémů všeobecně. Ale i přesto se nedá nikdy zaručit, že komplikace nepřijdou. Vždy je to hodně individuální záležitost. Každý organismus může reagovat trochu jinak. Také jsou různé kvality a čistoty drog.
Díky příměsím, které prodejci velmi často přidávají k pervitinu (a vůbec všeobecně k distribuovaným drogám), aby jejich objem získal ještě na větším objemu a tím se navýšil samotný zisk, bohužel uživatelé dost často ani nevědí, co vlastně berou. Mnohdy je látka tolikrát namíchána, že ve výsledku je pervitinu v dané dávce minimum, na rozdíl od jiných látek, které mohou být nebezpečnější než pervitin samotný.
Takže, pokud hodláte i nadále užívat pervitin, snažte se mezi jednotlivými konzumacemi udržet co nejdelší časové úseky. Mezi tím si řádně odpočinout, vyspat se, nechat tělo zregenerovat. Dodržovat pitný režim, doplňovat vitamíny, minerály a stopové prvky, vyváženě se stravovat, stejně tak pohybovat.
Mějte se zatím hezky, pokud budete potřebovat, můžete napsat kdykoliv znovu.
S pozdravem MK