Léčba
pritel
Osoba výše uvedená, souhlasí s léčbou. Začala docházet na ambulentní léčbu. Je mi jasne, ze to neni řešení. Chci se zeptat, jak ji co nejdrive dostat na leceni, kdyz je odhodlana a motivovana se jit lecit? Kdy muze jit na detox a za jak dlouho ji prijmou v lecebne? Nekdo mi řikal, ze se na misto v lecebne ceka i pul roku. Je to pravda a jak je to vubec mozny. Potrebuje pomoc co nejdřiv. Co ja vim, co bude chtit a v jakym stavu bude za pul a jak se ji prohloubi dluhy? Nemuze to prece sama zvladnout.... Dekuji za odpoved i pochopeni!

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Nejrozumnější by asi bylo, abyste další případné léčebné možnosti řešila v osobním kontaktu v zařízení, kde se dotyčná osoba již léčí ambulantní formou. Veškerá zařízení pracující s uživateli drog zároveň poskytuje i poradenské služby rodinným příslušníkům a dalším blízkým osobám. Můžete tak podrobněji probrat jednak možnosti, jednak se poradit o dalších záležitostech co je třeba (léčba, komunikace, motivace, dluhy atd.).
Čekací doby mohou být různě dlouhé, od řádu dnů, někdy bohužel i týdnů. Záleží na momentální kapacitě konkrétního zařízení. Jak je na tom aktuální stav všech léčebných zařízení, bohužel nemáme přehled, je třeba se spojit s daným zařízením o které má dotyčná osoba zájem, nechat se zařadit do pořadníku a vše potřebné spojené s nástupem začít řešit.
S ohledem na info ve skryté poznámce: netuším, zda víte, že existuje terapeutická komunita, kde se léčí závislé matky/uživatelky a jejich děti mohou absolvovat léčbu s matkou. Více info viz přiložený odkaz: http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-karlov-(tkk)/lecba-matek-s-detmi.htm
Naše Poradna pro rodiče a blízké sice sídlí v Praze, nicméně můžete se s kolegy spojit telefonicky a zkonzultovat to co potřebujete třeba i tam: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Mějte se zatím hezky, prostudujte odkazy, pokud se budete potřebovat na něco doptat, tak neváhejte napsat znovu.
S pozdravem MK