Uhlikovy filtr
Zde23Len04
Dobry den, v posledni dobe jsem slysela od vice zdroju, ze napr. Zbytek davky pervitinu s naaspirovanou krvi, tzv-\"krvak\" lze vycistit od krve, je to pravda? A jak mam konkretne postupovat? Predem diky za Vasi odpověď, členka Lenka

Odpověděl: Amrit Sen
Lenko, zdravím Vás, díky za důvěru.
Dobře, že píšete, snad dříve, než se do něčeho podobného pustíte. Víme, co dokáže pervitinový craving (chutě, bažení), a jakých zoufalostí jsou někdy lidé v jeho sevření ochotni podstoupit.
Zkuste si zachovat chladný rozum a všech pět pohromadě. V opačném případě byste riskovala, že se nakazíte nemocemi, z nichž je sice většina vyléčitelných, ale pokud není léčba zahájena včas, mohou vést až k smrti.
Rizik je ale více, patří mezi ně otrava, sepse, embolie, poruchy oběhového systému, také selhání, či poškození orgánů, zajišťujících životní funkce.
Titulek Vašeho dotazu zní: "Uhlíkový filtr". Ten sice, záleží na tom, jaký, dokáže z roztoku izolovat většinu fyzikálních nečistot, sraženin, atd., nedokáže ale roztok a obsaženou látku zbavit všech virů, bakterií ani dalších organických nečistot a chemikálií.
Způsobů, jak látku bezpečně "vyčistit", je celá řada, ale doporučuji Vám, abyste i na ty zapoměla. Krom toho, že už vyžadují určitou výbavu, znalosti, šikovnost a zkušenost, jsou tyto postupy s ohledem na malé množství drogy natolik ztrátové, dokonce více, než uhlíková filtrace, že se do nich prostě nevyplatí pouštět.
Strávila byste tím možná více času, než obstaráním regulerní dávky, navíc by drogy bylo, s největší pravděpodobností, ve výsledku méně, než by Vás uspokojilo.
Posláním naší poradny je především pomoc lidem v úzkých, krizi a nouzi, často v situacích, kdy může jít o život.
Návodným odpovědím, souvisejících s výrobou, distribucí, účinnějším užíváním a podobně, se z etických a dalších důvodů, snad chápete, vyhýbáme.
Že přemýšlíte o podobných věcech, naznačuje, že byste mohla mít s užíváním drog problém. Kdybyste měla chuť nebo potřebu, poradit se o možnostech, jak potíže, trápení, nebo nespokojenost s životem řešit, kdykoli napište. Lze i ve skryté poznámce, nebo pokud byste si přála, nemusíme dotaz, ani odpověď zveřejnit. Pošleme Vám kód, po jehož vložení do příslušného místa na titulní stránce naší poradny, se dotaz i odpověď znázorní jen, a pouze Vám.
Není nad osobní rozhovor. Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, můžeme Vám poslat kontakty na bezplatné služby, které pracují s uživateli návykových látek, ve Vašem okolí a dosahu. Můžete si zcela nezávazně i anonymně, popovídat se zkušenými odborníky, kteří budou "kopat za Vás". Získáte pochopení, podporu, pomoc a užitečné informace, uleví se Vám.
Jak můžete, podle oblasti a typu služby, kontakty vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, kliknutím na odkaz Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Přeji hodně štěstí a vše dobré, buďte na sebe opatrná,
Amrit Sen.