syn
matka
Dobrý den, chtěla bych se zeptat,zjistila jsem, že můj syn už nejspíš delší dobu kouří marihuanu.Na toto téma jsem se sním pokusila hovořit, on samo sebou zapírá, ale já to vidím, že kouří.V poslední době se mi zdá že i obden!Nevím prostě, jak mu vysvětlit, aby nekouřil trávu!Snažím se na to jít po dobrém, protože křikem se nikdy nic nevyřešilo!Nechci aby v tom pokračoval!Chci mu udělat test, ale bojím se, že vše ještě zhorším.Že se sekne a už s ním nepohnu.Škola a vše jinak funguje v celku v pohodě.Ale prostě se hodně trápím ,protože i když je všude popsáno, že marihuana je pouze lehká droga ,tak já si naopak myslím, že bych měla prostě zasáhnout a nepodporovat ho v kouření marihuany??Jak ho donutit ,aby přestal?aby to pochopil, že je to špatně?Jsem už zoufalá...Moc děkuji za jakoukoliv radu..Také bych uvítala nějakou poradnu v okrese Hodonín?Můžete mi něco poradit?Kam bych se mohla obrátit?Děkuji moc...

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
něco jiného je syna v kouřní podporovat a něco jiného s tím nesouhlasit, dávat to najevo, vyžadovat některá jasná pravidla (např. že nebude nosit drogy domů, nebude tam samozřejmě kouřit apod.), vycházet z toho, co vidíte (tedy že zatím celkem funguje). Obávám se, že testem nic moc nevyřešíte. Jednak jsou jeho výsledky dost nejednoznačné, protože Vám neřeknou nic o tom, jak dlouho např. člověk nekouřil, jestli šlo o jednorázový experiment nebo denodenní kouření apod. Také je třeba počítat s možnou chybou testu. A samozřejmě situace, kdy před Vámi dospívající syn močí do kelímku, je myslím pro obě strany velmi nepříjemná a na vzájemné důvěře asi nepřidá.
Asi by bylo opravdu nejlepší zajít se poradit osobně, můžete využít např. následující kontakt:
Kontaktní adiktologické centrum Vážka
Oblastní charita Hodonín
Kontaktní centrumPančava 56, Hodonín, 695 01
Tel.: 518343842, 731428359
www: http://www.hodonin.caritas.cz