korektura
Puntičkář
1) Kuřáci mají tendenci kouřit pořád.
2) LSD nebylo v roce 1938 syntetizováno, nýbrž izolováno z námelu.
3) Timothy Leary není zván ani otcem, ani prorokem LSD, nýbrž apoštolem drog (reference na jeho nábožensko-psychedelický zážitek, díky kterému dělal to, co dělal). Překvapivě, otcem LSD je zván jeho objevitel, Albert Hoffman.
4) Riziko závislosti je velmi malé, až mizivé, ale to je dáno primárně fungováním serotoninového receptor, který ovlivňuje. Long story short: LSD nelze brát třeba 2 dny v kuse.
5) LSD se řadí mezi rekreační drogy, jelikož není využíváno v medicíně.
5) Zmínil bych, že LSD je téměř nemožné se předávkovat, jelikož smrtelná dávka asi 6000x větší, než dávka účinná. Dále bych zmínil riziko při nákupu náhražek LSD (2-CB a jiné), které tuto vlastnost nemají.
6) 50 gama zní sice fajn a vědecky, ale napsat μg je normální jednotka. Na slovenské wikipedii je jednotka gama označena za zastaralou.
7) LSD: Mé problémové dítě. Autor: Albert Hoffman. Kniha, která chybí v citacích literatury, i když by rozhodně chybět neměla.

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Prvně, dobrý den!
Děkujeme za Vaší zpětnou vazbu, nicméně dovolte, abych Vás v několika bodech lehce poopravil:
Ad bod 1) Mýlíte se, kuřáci (předpokládám, že tím myslíte uživatele nikotinu) nemají tendenci kouřit pořád. Důvod je prostý - udusili by se, což jim mozek, který je nastaven na přežití, neumožní. Navíc ve své argumentaci jaksi pomíjíte početnou skupinu uživatelů tabáku v sociálních situacích, tzv. příležitostných kuřáků.
Ad bod 2) Mýlíte se, dle řeči Dr. Hofmanna z roku 1996, ve které zmiňuje, že první syntéza je zapsána v jeho laboratorním deníku s datem 16.11.1938.
Ad bod 3) Mýlíte se, o Dr. Learym mluví jako o "proroku LSD" např. profesor Farber v knize Imagine Nation: The American Counterculture of the 1960's and 70's. (DOYLE, Michael William a Peter. BRAUNSTEIN (eds.). Imagine nation: the American counterculture of the 1960s and '70s. London: Routledge, 2002. ISBN 0-415-93040-5)
Ad bod 4) Mýlíte se, i jiné návykové látky působí prostřednictvím serotoninových receptorů a jsou zatíženy naopak velmi vysokým rizikem závislosti. Kromě toho medicínská diagnóza syndrom závislosti opravdu není "jen" o neurobiochemických pochodech a poměrech v mozkové tkáni.
Ad bod 5) S Vaším argumentem proč se LSD řadí mezi rekreační návykové látky nelze naprosto souhlasit. Dovedeno ad absurdum: metamfetamin (pervitin) také nemá medicínské využití a rekreační látkou ho opravdu nazvat nelze... (Navíc, LSD má v medicíně využití jako prostředek k navození modelové psychózy u pokusných zvířat.)
Ad bod 6) Kolega, který tento příspěvek psal, má letité zkušenosti a tyto jednotky mu nejsou cizí a je zvyklý je používat. (Ono používat Wikipedii jako zdroj informací je dobré tak maximálně k rychlé orientaci, nikoli k odborné argumentaci.)
Ad bod 7) V seznamu literatury se uvádí pouze literární zdroje, které byly použité pro zpracování textu. LSD: Mé problémové dítě je kniha zajímavá, ale pro zpracování tohoto textu nepoužitá.
S díky za Váš zájem o naše stránky
Dr. Zbyněk Oktábec