THC
Jana
Dobrý den,můj přítel začal asi před rokem kouřit marihuanu. Poslední půl rok kouří každý den. Dle mého je na tom závislý, hodně se změnil, nepracuje, jen se baví, nic neřeší...Když s ním ale o tom mluvím, tak tvrdí, že závislost na marihuaně není možná a dlouhodobě nijak jedince co jí užívá neovlivňuje.
Jak mu mohu pomoci a je to vůbec nutné? Je opravdu závislý a nebo opravdu marihuana dlouhodobě nic nedělá? Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
není bohužel pravda, že na marihuaně nevzniká závislost ani to, že by intenzivní kouření nemělo následky. Je to jen oblíbený mýtus a zároveň výmluva a omluva některých uživatelů. To, že užívání Vašeho přítele mění a ovlivňuje, vidíte sama. Závislost vzniká psychická, tedy člověk se při abstinenci netřese a nezvrací, ale není schopen myslet skoro na nic jiného než na drogu, je ochoten jí leccos obětovat atd. Podrobnější popis potíží a rizik najdete na poradně vlevo, v sekci o drogách.
Ptáte se, jak můžete příteli pomoci. Otázkou je, jestli o to stojí. Pravděpodobně je teď se svým životem spokojený, je ve fázi, kdy ho droga baví a zatím mu nepřináší žádné potíže, alespoň z jeho pohledu ne.
Proto je spíš pro Vás k rozhodování, jestli chcete v takovém vztahu být a co všechno jste ochotná doma zvládnout.