Thc v moči
Honza 1
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, kouřil jsem marihuanu 22.7.2016 a 30.8 jsem se podrobil dopingové zkoušce na fotbale. Při kouření jsem měl dva šluky a predtim jsem v životě kouřil jen dvakrát za půl rok. Brali mi moc a proto se ptám, jestli mi to najdou? Dekuju

Odpověděl: Markéta Kordová
Honzo, zdravím Vás.
K dispozici máme orientační údaje (podotýkám pouze orientační) poskytnuté ústřední toxikologickou laboratoří.
Doby prokazatelnosti z tělních tekutin u THC (účinná látka marihuany) se pohybuje v těchto přibližných obdobích:
detekce moč = 1 až 30 dní (lze i déle u každodenních uživatelů, při konzumaci občas do 14 dní)
detekce krev = do 14 dní (při občasném užití cca týden)
detekce sliny = jako u krve
Jak jsem uváděla výše, jsou to údaje orientační, jelikož je to vždy velmi individuální záležitost. Doba záchytu se odvíjí především od intenzity a od frekvence předešlého užívání, velikosti dávek, množství obsažených účinných látek (tedy kvalita konkrétní drogy) a na individualitě metabolismu.
Dále, nejde také opomenout skutečnost, že právě THC se usazuje v tucích, z nich se postupně uvolňuje do organismu a tam metabolizuje. Metabolity u běžně dostupných a používaných testů ukážou pozitivní výsledek oproti jiným drogám poměrně dlouho. To znamená, že dotyčná testovaná osoba nemusí být přímo pod vlivem drogy, ale! je to orientační důkaz, že v posledních dnech byla droga konzumována.
Pokud mezi jednorázovým užitím a testem bylo rozmezí tří týdnů, měl byste být s největší pravděpodobností bez obav, ale 100% Vám to zaručit nemůžu.
Věnujete se sportu, což je fajn - doporučuji držet se všem drogám v distanc... a to nejen s ohledem na uznání nebo neuznání Vašich sportovních výkonů...
Pokud se budete potřebovat na něco doptat, neváhejte se ještě ozvat.
Mějte se fajn, MK