Pervitin
Honza123
Dobre odpoledne, mam dotaz, ted jsme asi tak 8 víkendů po sobě meli pervitin, cca 1g na 4lidi..
(naposledy v sobotu vecer..)
Nicméně v neděli vecer me začala bolet levá strana břicha.. V oblasti pod žebry, která se posouvá směrem dolů- nebo aspoň mi to tak prijde.. V sobotu a neděli jsem na \"velké\" nebyl, pouze asi 100x na malé, ale bolelo me břicho tak, ze jsem myslel ze mam zácpu.. Tak jsem
Si udelal klistýr ale stejne nic.. Následně v pondeli jsem se poprvé najedl- od Pátka od 22.00h.. A sel jsem na velkou.. Bylo toho hodně ale bolest neustupuje..
Jaké muze mít následky užívání perv nosem na břicho a orgány v nem? Díky moc

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den, Honzo.
Není zase až tak důležité, jakým způsobem byla droga konzumována, ale že byla konzumována. Pervitin samozřejmě (jeho zneužívání) má vliv na celkový zdravotní stav. Konzumace pervitinu sebou nese řadu společných rizik a nevratných poškození, jak organismu, tak psychiky bez ohledu na způsobu jeho užití, stejně tak vždy hrozí riziko vzniku závislosti, to je Vám asi jasné. Všechny způsoby užití mají plus ta všechna všeobecná rizika ještě specifická rizika s ohledem na to, jak je droga konzumována (u konzumace nosem například poškození nosní přepážky, u i.v. aplikace poškození žil, cév plus riziko přenosu infekčních chorob apod.).
Bohužel, tímto způsobem přes internet nepoznáme, zda Vaše současné zdravotní potíže mají nějakou souvislost s užitím pervitinu, nebo zda se jedná například o nějaké jiné onemocnění. Nelze vyhodnotit zdravotní stav a určit jasnou příčinu, aniž by Vás nevyšetřil lékař.
Možná může mít konzumace pervitinu vliv na Váš současný zdravotní stav, ale také je možné, že byste tyto potíže měl, i kdybyste pervitin neužil, těžko říct. Obávám se, že na tuto otázku by Vám nejzodpovědněji mohl odpovědět pouze lékař na základě vyšetření.
Chápu, že k lékaři se Vám asi moc nechce, můžete alespoň navštívit nejbližší Kontaktní centrum pro uživatele drog (většinou je tam zaměstnán i zdravotní personál) a Váš zdravotní stav zkonzultovat.
Netuším, kde žijete, pokud jste z Prahy, můžete se obrátit na naše Káčko, případně si zavolat na poradenskou linku, níže kontakt. Služby se mohou využít zcela nezávazně, bezplatně a především anonymně.
Pokud je Vám hodně špatně, tak neváhejte vyhledat pomoc.
Kontaktní centrum SANANIM
Na Skalce 819/15, Praha 5
mapa
Telefon: 283 872 186
Email: kacko@sananim.cz
Provozní doba K-centra:
Pondělí: 13.00 - 20.00
Úterý: 9.00 - 20.00
Středa: 9.00 - 20.00
Čtvrtek: 9.00 - 20.00
Pátek: 9.00 - 20.00
Víkendy a svátky: 13.00 - 20.00
Lze přijít kdykoliv během provozní doby (takže můžete i dnes do 20hod).
Podrobněji se dočtete zde:
http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Přeji, ať je Vám brzy lépe. Doporučuji se dalším případným konzumacím vyhnout, než se budete zase cítit v pořádku.
S pozdravem MK