Skoncování s marihuanou
Matěj
Dobrý den,
je mi 22 let a s marihuanou jsem začal přibližně když mi bylo 19 let a studoval jsem střední obchodní školu. Kamarádi hulili, a tak jsem to zkusil také... Nejdříve třeba 1x za týden ale stupnovalo se to. Až to do šlo do fáze, kdy si nedovedu představit den bez marihuany. Nyní jsem zaměstnaný, pracuji na hodně zodpovědné obchodní pozici v nadnárodní firmě. Potřebuji se na svou práci 100procentně soustředit. Jenže když člověk každý večer před spaním hulí join - 2. Ráno je doslova otroubený, mimo, prostě apatický. Jenže mnohokrát jsem zkoušel přestat. Přes den není problém, droga mi nechybí, jsem sportovec + instruktor fitness, ale jakmile se blíží večer stav se zhoršuje .... Přichází stres, uzkost, smutek který se dá přirovnat smrti někoho blízkého. Ale jakmile někdo napíše SMS nezahulíme? Nálada se ihned zlepší, mám radost, těším se . . . Vím že tato cesta je špatná, chci to v práci dotahnout co nejdál a toto je veliká překážka... Jenže nedokáži přestat. Ty deprese večer jsou strašné, navíc obrovský problém usnout. Jdu si lehnout v 10 a ve 3 ještě koukám na hodiny a jen myslím na to že za 3 hodinky vstávam. Po brčku usnu v 10 hodin s čistou hlavou, jen ráno jsem mimo stejně jako když bez drogy usnu ve 3 ráno.
Prosím, porad te, jak z tohoto kruhu ven. Jsem neštastný.
Mockrát Vám děkuji za pozornost a případnou pomoc.

Odpověděl: Markéta Kordová
Matěji, zdravím Vás.
Je dobře, že píšete. Doporučuji pročíst tento web: www.koncimshulenim.cz - za prvé tam najdete plno užitečných informací, můžete si udělat test - jak na tom jste, také můžete zkusit on-line léčbu.
Pokud by tato forma pomoci byla nedostatečná, doporučuji využít odbornou pomoc v osobním kontaktu.
Zdali jste z Prahy a okolí, můžete se obrátit na naše ambulantní zařízení, kontakt níže.
Můžete se nezávisle podívat do našeho ambulantního zařízení, kde si s někým z kolegů pohovoříte, dozvíte se, jaké možnosti byste mohl případně využívat, pak se sám rozhodnete, zda ano, či ne. Je to pro Vás přijatelné?
Denní stacionář SANANIM
Janovského 26
Praha 7
(nedaleko Veletržního paláce, mezi zastávkami tramvaje Strossmayerovo náměstí a Výstaviště - mapa Otevřít odkaz v novém okně; vchod se zvonkem přímo z ulice)
Telefon: 220 803 130, 220 800 041, 605 212 175
Email: stacionar@sananim.cz
Provozní doba:
Pondělí: 8.00 - 16.00
Úterý:    8.00 - 17.00  (16.00 - 17.00 - rodič. Konzultace)
Středa:  8.00 - 16.00
Čtvrtek: 8.00 - 16.00
Pátek:    8.00 - 15.00
Pro navázání kontaktu s tímto zařízením nepotřebujete žádné doporučení. Nejjednodušší způsob je přijít na motivační skupinu, která se koná každé úterý a čtvrtek od 10.30 do 12.00 a na kterou se nemusíte objednávat. Kolegové Vám doporučí, jaká léčba či pomoc je pro Vás nejvhodnější apod. Pro ty, kteří se rozhodnou absolvovat léčbu v denním programu stacionáře, je motivační skupina jakousi vstupní branou.  Pokud je pro Vás příliš těžké přijít na motivační skupinu, můžete si telefonicky domluvit individuální konzultaci a zkonzultovat vše co potřebujete.
Více informací naleznete zde: http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst).html Otevřít odkaz v novém okně
Pokud se budete potřebovat na něco doptat, neváhejte naspat znovu.
Držím palce a přeji dostatek sil!
S pozdravem MK