Strach o přítele
Nika
Dobrý den,potřebovala bych od vás radu a předem se omlouvám za dlouhý text.Seznámila jsem se přes mého spolužáka s jedním klukem,ze začátku to bylo všechno super,viděli jsme se každý den,chtěl se mnou být co nejvíc,pořád jsme se líbali,sex jsme spolu měli každý den a říkal mi,jak se na něj těší ,až spolu budeme zase spát,jelikož bydlí sám, bez rodičů,tak po pár dnech našeho vztahu mi řekl,abych si k němu nastěhovala nějaké věci,abych si je pořád nemusela vozit domů a zase zpátky,taky mi říkal,že bych u něho mohla někdy bydlet,bylo mi divné ,že po pár dnech už chce ,abych u něj bydlela,měla u něj své věci a tak,začal se mnou plánovat budoucnost ,co kde u něj uděláme ,jak chci upravit kuchyň ,jak bude upravená zahrada a tak ,prostě jako by se mnou už počítal napořád .Vybavil i kvůli mně koupelnu zrcadlem,když se něco kupovalo, ptal se mě ,kde co chci a tak dál.Po týdnu už mě viděla celá jeho rodina a byly ze mě nadšení jaká jsem ,že uklízím a tak dál,jeho bývalé přítelkyně nedělali prý nic.Po pár dnech už chtěl, abych u něj i spala.Viděli jsme se každý den,domů jezdil pozdě večer a ráno měl vstávat do práce,neustále mě hladil,objímal a projevoval ke mně city,jezdil i k nám na návštěvu a bavil se s mými rodiči,nechtěl ale u nás spát,jen jednou,jinak se z toho vždycky nějak vymluvil ,pak se mi svěřil s tím ,že má na přirození nějaké bílé pupínky,že si mám zajít k doktorovi ,abych nebyla taky nějak nemocná,šla jsem tedy k doktorovi a měla jsem angínu-streptokoka, doktorka mi řekla ,že jsem mu to asi přenesla orálním sexem nebo on mě ,vyléčila jsem se a všechno bylo v pohodě.Pak mi ale psal,že zvrací,má zimnici,pálí ho oči,průjem,teče mu krev z nosu a tak dál,byl u doktorky ,ta mu vzala moč a řekla, že má silný zánět močáku a dala mu antibiotika ,týden byl doma a léčil se,pak šel na kontrolu a doktorka mu řekla ,že se nic nezlepšilo ,ale že už k ní nemá chodit že se to spraví.Pořád mi psal ,jak je mu zle ,když sní něco smaženého ,pořád že zvrací a má průjem,průjem přisuzoval tomu ,že začal kouřit jiné cigarety.Pak začal spát celý den ,usnul třeba v 16:00 hodin odpoledne a spal až do ráno do 5:00 než vstával do práce, byl pořád unavený ,ospalý ,sex nám přestal fungovat .Vždycky měl přes den hodně silné řeči ,jak se spolu večer vyspíme a večer ani nevěděl ,co sex znamená.Před sousedem ,mýma rodičema a tak dál se smál ,dělal srandičky ,ale jak mile jsme byly třeba večer spolu sami,neměl náladu byl unavený a pořád spal.Dal mi jen pusu a sem tam ,když měl náladičku nějak se mě dotýkal,ale jinak se mě nevěnoval,jezdila jsem k němu jen pracovat na zahradě,uklízet u něj doma a na nákupy,umývat auto a tak dál,musela jsem mu neustále připomínat, kde má mobil, peněženku ,co má koupit ,udělat a tak dál.K nám domů už přestal jezdit, vyhýbal se tomu,my jsme se viděli 5x týdně, takže jsme spolu byly v podstatě celý dny,takhle mě chtěl vidět on ,nebylo to ,že bych mu já sama nařídila ,že se tak budeme vídat.Pak mi říkal,že má ucpaný nos,smrkal a díval se na kapesník,jestli tam něco nemá.Neustále přeháněl a říkal různý věci, co nebylo ani možný,všude měl známý ,všechny znal a tak,když jsme jeli autem,na všechny mával ,ale nikdo na to nereagoval.Vybral z účtu peníze,pozval mě na večeři a zbytek peněz si schoval ke mně a řekl mi ,že až nebude mít ani na cigarety,že mu mám něco dát,jeden večer jsme spolu popíjeli alkohol,nebyly jsme nějak opilí ,ale on šel brzo spát,řekl,že je unavený z práce a tak,já ho pak za pár hodin vzbudila,byl protivný,vyhazoval mě z koupelny,že se chce okoupat sám a tak,nevěděla jsem, co to má za divnou náladu a jak se to chová,pili jsem a řekl mi ,jestli nechci trávu,že zavolá a za pár minut mu to kamarád doveze,já když jsme spolu začínali chodit jsem mu řekla ,že tráva u mě neprojde ,že když kouří překousnu to ,ale tohle prostě ne ,takže s tím byl seznámeny,že se mi tohle nelíbí.Taky jsem mu řekla ,že to nechci,když jsme pili připadalo mi ,že se mě snaží opít a pak něčeho využít,nevím.Když jsme pili alkohol a pak jsme spolu spali líbilo se mu ,že je to takový jiný ,že jsem víc odvázaná.Jednou k němu přijel kamarád ještě s dalšími kamarády ,že prej na cigaretu a pokec,za ani ne dvě minuty byl zpátky,napadlo mě ,že mu asi jen něco dal a odjel,jeden víkend jsem byla u něj jako vždycky pracovali jsme zase na zahradě,rychle se unavil a byl vyřízený,řekl mi ,že mě po obědě zaveze domů ,byla jsem z toho vyřízená,byla jsem i dost protivná, že jsem byla mimo z toho ,že se ke mně nechová jako dřív ,že se to všechno změnilo,všimla jsem si,jak první měsíc se ke mně choval v pohodě a druhý je úplně mimo najednou se jeho chování změnilo, byl úplně jiný,první měsíc mi dělal pořád nějaký romatický překvápka, třeba napustil vanu a dal mi kolem ní svíčky,druhý měsíc už na to neměl ani energii.Šli jsme tedy dolů na oběd k jeho babičce ,se kterou bydlí .Od oběda utekl ,ani na mě nepočkal .Už to bylo pár dní ,kdy se mi vyhýbal, chodili jsme spolu do vany,byly pořád spolu a ted posledních pár dní vždycky utíkal,aby byl aspoň chvíli sám,odešel od obědu dřív a já šla pak za pár minut za ním ,přišla jsem nahoru a viděla jsem ho,jak leží v posteli a u postele má kýbl,ptala jsem se ho, co se stalo a řekl mi ,že mu není dobře,chtěla jsem ,aby si vzal prášek ,ale řekl mi ,že ho to přejde,říkala jsem ,že to už není možné ,že je mu pořád tak zle,že zajdeme k jiné doktorce ,když tam ta to nechce řešit,nechtěl,tak jsem se do něj pustila,že já nebudu trpět za to ,že on je unavený,řekla jsem mu vše ,co mě mrzelo a vadilo mi ,že sex nemáme,nechce jezdit k nám domů,vyhýbá se rodičům ,je unavený,city mi žádný nedává najevo ,že pořád jen spí,na sousedy a ostatní se přetvařuje a mě si nevšímá a tak dál,na to mi řekl ,že nevidí ,že by se choval nějak špatně nebo jinak,že se snažil chovat normálně ale nejde to a jiný už nebude,ptala jsem se ho, kdy si mám balit věci ,aby mě zavezl domů,říkal ,že za chvíli ,že ještě tráví,myslela jsem si, že oběd ale asi to bylo něco jiného.Vzala jsem si věci a zavezl mě domů,cestou jsme si neřekli ani slovo ,říkal,že si zajede do lékárny pro prášky na žaludek ,aby se mu udělalo líp,nikde nebyl, lhal mi,večer se mi ozval a napsal mi ,že je docela k zamyšlení to ,co jsem řekla,přitom jsme se nějak nehádali ,jen jsem mu to normálně řekla a ptala se ,jak to bude řešit,u našeho rozhovoru ke mně ležel zády ,takže se mě ani nedíval do očí.Pak mi začal psát,že jiný nebude,vymyslel si pěkně blbou výmluvu ,že využil toho ,že je mu zle a špatně ,tak mi řekl ,že je nemocný a nechce se nechat léčit a chce na to být sám,pak na mě zkoušel ,že si myslel ,že je na vztah připravený a není,pak na mě zkoušel ,že by měl myslet jako my a pořád myslí sám za sebe ,na to jsem mu napsala,že to není pravda ,že pořád plánuje ,co my dva,zase mu to neklaplo,já si pořád myslela,že je fakt nějak nemocný a chce být sám, ,tak jsem mu tvrdila ,že s ním půjdu k doktorovi ,at mu pomůže, nic nepomohlo,napsal mi ,že si myslel ,že ta nemoc na něm není vidět a já to poznala,nečekal že to poznám tak brzo,říkal mi ,že to byla jen otázka času,kdy by se mu to v hlavě pomotalo a řekl by mi to sám ,ale asi by mi neřekl ten pravý důvod ,co mu je. Napsal mi ,že do hodiny je u mě a doveze mi věci ,co jsem u něj měla,nechápala jsem to,přijel a já se z něj snažila dostat, co mu teda je ,naštvaně mi pak řekl ,že mu před půl rokem našli na žaludku něco jako nádor ,že mu na to dali prášky, aby se to zmenšilo ,ale že se to zase zvětšuje a že na to chce být sám a léčit se nechce,řekla jsem mu ,že mu to nevěřím ,že se mě chce jen zbavit, říkal ,že je mu to líto ,ale má blbý obličej a není to na něm poznat ,jak jsme spolu začali chodit řekl mi ,že kdybych se s ním rozešla bude ho to dlouho mrzet,pořád se mě ptal, jestli mi na něm něco vadí a tak .Napsala jsem to kamarádovi a ten mě navedl na stopu,že v tom můžou být drogy,přemýšlela jsem nad tím a všechno ,co mi psal a ty jeho příznaky,že tomu nasvědčují,druhý den jsem mu napsala,že už vím tu jeho nemoc ,co mu doopravdy je, přečetl si to na FB a neodepsal,pak si mě druhý den smazal z přátel,zjistila jsem ,že mi ve spoustě věcech lhal a bylo to jinak,myslím si že první měsíc kouřil jen trávu a ta ho nabuzovala a druhý měsíc, jak mu začali ty problémy, tak začal brát i něco jiného a nezvládá to,ráno když vstával do práce vypadal strašně, přivřené oči a choval se jako by měl za chvíli vrazit do zdi a tak, vypadal ,jak na umřití,zeptala jsem se známých ,co bydlí tam, kde on a řekli mi ,že je tady tímto známý ,že se u něj sjíždí tady takový typy lidí,že před rokem měl problémy s policií, jezdil zfetovaný na motorce a dělal problémy,ale nikdo ho u toho nikdy neviděl a nechytnul ,takže to není na 100% jasný,asi za týden mi psal jeho kamarád a zkoušel na mě ,že se mu neozývá a nebere mu telefon ,přitom jsem moc dobře věděla,že už o všem vím ,když jsem se ptala ,co řekne rodičům, řekl že řekne,že to po*ral,zkoušel ze mě vytáhnout co o něm vím ,co se stalo,aby si byl jistý že nevím, že v něčem jede,zneužil mého otce na to,že si vymyslel ,že má narozeniny ,aby nemusel někam jít s tím svým kámošem ,lhal mu a používal na to mě,takže ted jsem já ta největší lhářka i ten jeho kamarád si to myslí,týden na fb nic nedával a tedka tam píše, kdo přijede pít alkohol ,kdo přijede na cigaretu a tak dál,dál se baví a dělá jakoby nic,přitom mě nepřipadne ,že by mu nějak náš vztah vadil,myslím si že byl spokojený a nic mu nevadilo,je sám nemá moc kamarádů ,všichni už to o něm vědí asi, tak se mu vyhýbají,bydlí sám otec má přítelkyni a svůj dům,jeho matka taky a má 15 letýho syna ,takže na svých starostí dost,nikdo ho nehlídá a nekontroluje ,jeho babička bydlí dole a má o něj taky strach, všimla si taky ,že s ním není něco v pořádku. Je na ní sprostý a tak,nevím ,jestli mu mám pomoct nebo se na něj vykašlat,pořád mi to vrtá hlavou, bydlí sám a nikdo se o něj nestará,má docela málo peněz takže se bojím ,že za pár měsíců už na to nebude mít, známí říkali ,že trávu kouří pořád a sem tam si dá něco víc ,že na to moc nemá peníze,myslím si ,že mu nikdo nepomůže, jeho rodiče už mají svůj život ,jak jsem zjistila o co šlo,tak jsem jela za jeho otcem tajně a vše jsem mu řekla i to jak si vymyslel že je nemocný,lhal i jeho otci co jsem zjistila,lže všem kolem a využívá lidi jak potřebuje,jeho otec mi řekl,že si s ním musí promluvit a nějak to zjistit ,ale že musí opatrně ,počkám asi měsíc a zkusím ho kontaktovat co a jak je nového,nevím co mám dělat, jestli se na něj vykašlat at mu pomůže rodina,myslím si že když mu napíšu, nebude se mi ozývat a cpát se mu do domů a tak je blbost,nevím doufám ,že si to uvědomí ,že přišel o mě,mé rodiče se kterýma dobře vycházel je sám a tak a začne to řešit ,nevím co mám dělat ,je mi to líto a pořád si nad tím lámu hlavu a taky vám píšu proto, abych se zeptala na váš názor co si o tom myslíte vy, jestli v tom fakt hrají roli drogy .O tomhle vím jen já ,protože jsem s ním byla nejčastěji před ostatními se ještě pořád snaží přetvařovat,vrtá mi hlavou,proč mi psal ty své problémy?drogově závislí přece tají co s nima je ,on se mi tím chlubil,naznačoval mi snad ,že má problémy a čekal ,že mu nějak pomůžu? Pořád nevím co s tím.Moc vám děkuji za váš čas a ochotu mi pomoct s problémem.Přeji Vám hezký den.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
popis událostí a chování Vašeho přítele tak úplně neodpovídá tomu, že by přítel hulil trávu a sem tam bral něco jiného. Především si myslím, že zdravotně na tom opravdu nebyl dobře a nevypadalo to, že by důvodem byly drogy. V každém případě, proti jeho vůli mu asi těžko pomůžete. Jestli si chce své problémy řešit sám, nezbývá, než to respektovat. Přeci jen jste spolu byli krátce, nemáte společné děti, domácnost, majetek, nic. Není Vám tedy v podstatě ničím povinován.
Může se stát, že se dá do kupy a pak se ozve a bude vše jako dřív. Spíš si ale myslím, že vztah s takovým člověkem by Vám přinesl dost trápení, a jestli to on sám ví a chtěl Vás toho uchránit, bylo by možná lepší to přijmout.