Paranoia
Emma
Dcera se mi v patek po slovnim natlaku priznala k uzivani pervitinu..nedokazala jsem si nijak jinak vysvetlit jeji chovani, porad ted nachazi dukazy, ze nas nekdo sleduje, odposlouchava, internet ji podvrhuje vyfabulovane texty, obvinuje se za problemy jinych, je unavena a psychicky uplne na dne.... Myslim, ze prodelava toxickou psychozu, o vikendu byla uplne mimo sebe, volala jsem i na sananim, poradili mi at ji necham vyspat, ze je sance ze to odezni a pak at ambulanci...mluvime spolu, ale porad popira jakekoli znamky vlivu drogy na jeji psychiku...uz je dospela, nevim jak ji primet k dobrovolne navsteve odbornika a hlavne bych chtela vedet jak probiha lecba....nevim jak dlouho to zvladnu ja...

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
pokud je dcera aktuálně v toxické psychóze, je hlavně třeba, aby přestala pervitin užívat. Až psychóza odezní, může se pak vyjednávat o léčbě nebo dalším řešení. Zdá se, že na ni stále ještě máte nějaký vliv, a tak by bylo dobré, kdybyste našla způsob, jak ji přimět k abstinenci a léčbě. Na každého ale platí něco jiného. Vždy je třeba probrat podrobně konkrétní situaci. K tomu je samozřejmě nejlepší osobní návštěva, klidně Vás samotné, bez dcery.
Můžete se obrátit např. na Terapeutické centrum Podaných rukou (http://www.podaneruce.cz/programy-a-pece/ambulance-adiktologie/), kde Vás jistě vyslechnou a snad i pomohou.