ADHD a závislost
Lindee
Zdravím, jednak jsem chtěla poděkovat, že jste mi odpověděli na předešlý dotaz, zkusím se, co nejdřív objednat na konzultaci.
Ještě jsem se chtěla zeptat, jestli nemáte nějaké zkušenosti s ADHD u dospělých a závislostí. V červnu jsem se nechala diagnostikovat a potvrdilo se u mě ADHD, ptám se, protože jsem se dočetla, že ten můj problém s tímto může dost souviset. Není to pro mě úplně směrodatné, ale poptala jsem více center a byla bych ráda, kdyby se to eventuálně dalo řešit současně. Nebo pokud by jste měli nějaké informace, ráda si nechám poradit...
Děkuji moc a fajn den LH

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
máte pravdu, že ezi ADHD a užíváním pervitinu se v poslední době ukazuje poměrně silná souvislost. Tedy děti a mladiství (u těch se nejčastěji ADHD diagnostikuje) s touto diagnózou mívají častěji sklon mimo jiné k užívání drog, a to především pervitinu. Ten na ně totiž působí paradoxně zklidňujícím účinkem, cítí se po něm lépe, nevnímají tolik vnitřní neklid a roztěkanost. Někdy se uživatelům pervitinu s touto diagnózou dávají také léky totžné s těmi, které se užívají u dětí s ADHD (Ritalin), aby v podstatě pervitin nahradili. Jsou s tím ale dost nejasné výsledky.
V každém případě pokud se chystáte oslovit nějakou drogovou službu - a to je určitě dobré rozhodnutí - řekněte jim i o své diagnóze. Nebudete první ani poslední, mohou s tím ale od začátku pracovat, např. Vám sjednat hned i konzultaci u psychiatra. Jinak v přístupu k abstinenci se tím nic nemění.
Přeji hodně sil a odhodlání, ať se Vám podaří drog zbavit.