Droga a blízká osoba
SELMA
Dobrý den prosím ráda bych se zeptala jsem s manželem 20 let . Máme dítě ,dům a oba pracujeme. Máme dítě kterému je 15 let . Před dvěma lety jsem začala pozorovat u manžela změny chování rychlá ztráta váhy někdy nespavost a změna v obličeji někdy vzhled vykulených očí .Ze začátku jsem to brala jako projev stresu v práci jelikož má náročné zaměstnání a jezdí i po celém světě . několikrát jsem našla pervytin a bylo mi řečeno že to není jeho že to pro někoho je atd. změny chování si všimla i rodina . Manžel byl vždy vůči mě dítěti pozorný a zakladal si na rodině . problém se však zhoršoval opadali city vůči mě až nastala situace kdy spolu již nemáme žádný fyzický kontakt zdá se mi že to není ani možné jelikož mu tyto věci sělhavají a má stím velký problém a má strach že selže. Každou noc nespí a tak někam odchází - také řešíme změnu přátel které mají drogovou minulost . jelikož jsem ho začala hlídat řeším sním věci ohledně rodiny vybudoval si ke mě jistou alergii a nesmím na něj skoro mluvit když jde o otázky jakéhokoli druhu ohledně citů zdravý a budoucnosti . Momentálně vím že bere drogu každý den . Začal se celé rodině vyhýbat momentálně se chce se mnou i rozvést mám strach i že v práci sledují jisté změny a hrozí mu i propuštění . Prosím poradˇte už jsem bezradná

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
Vaše situace bohužel nemá jednoduché řešení. Je potřeba probrat podrobně vše, co už jste spolu prošli, co už jste zkusila pro zlepšení situace. Také je důležité, co chce Váš manžel a jestli je ochotný s Vámi situaci nějak řešit. Pokud ano, pak by bylo nejlepší párové poradenství u odborníka, který se zabývá i závislostmi. Pokud není ochoten nic měnit, pak je spíš otázkou, co jste schopná Vy ještě snést a jak moc ještě chcete manželství zachránit. To všechno byste si mohla ujasnit také nejlépe v kontaktu s odborníkem.
Pokud byste měla zájem, můžeme se domluvit na konzultaci v pražské Poradně pro rodiče, která funguje bezplatně, a když budete chtít, pak i anonymně. Více o našem zařízení najdete na http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html. Je možné objednat se telefonicky, mailem, nebo přímo zde prostřednictvím poradny, když napíšete, jaké jsou Vaše časové možnosti.
Pokud je to pro Vás daleko a nevíte, kam se obrátit u Vás v okolí, napište prosím nejbližší město, kontakt Vám ráda zašlu.
S pozdravem
Jana Žáková (Justinová)