Dotaz ohledně závislosti.
Nik
Dobrý den. Beru pervitin asi 4 a půl měsíce. Mezitím jsme byl 2 měsíce v Holandsku, kde jsem experimentoval s Kokainem. Dokážu v pořádku fungovat bez párna v krevním oběhu. Ale jakmile jdu za kamarády, kteří mají k pervitinu snadný přístup okamžitě se ptám jestli nedáme čáru atp. Potom třeba zase 3 týdny se udržuju v tom, že žiju spokojeně bez toho a dávám si to jen jako pomocník v komunitě pár přátel, kteří dělají to samé. Myslíte, že je to únosná meze nebo měl začít nějak drasticky odvykat? Děkuji

Odpověděl: Vilma Táborská
Dobrý den,
děkuji za dotaz a důvěru. Hranice mezi dobou, kdy máte užívání drogy pod kontrolou, a kdy už ne, je velmi tenká. Nikdy nelze dopředu odhadnout, kdy ji právě vy překročíte. Pokud by to bylo možné, nepohybovali by se po světě žádní závislí... Těžko vám takto po internetu radit, jak naložit se svým životem. Předpokládám, když jste dotaz do poradny napsal, trochu tušíte, že konzumace pervitinu a jiných stimulantů by mohla být v budoucnu problém.
Nebudu vám tady potvrzovat, že je vše v naprostém pořádku a můžete takto fungovat roky, ani moralizovat a strašit "drastickým" odvykáním. Kdybychom spolu mluvili osobně, ptala bych se, co vám užívání pervitinu dává a zda jste již pod jeho vlivem zažil něco nepříjemného. Jak fungujete v práci / studiu / ve vztazích? Upozornil vás již někdo blízký na to, že se mu vaše užívání drog nelíbí?
Určitě bych si na vašem místě hlídala množství a frekvenci užívané drogy, zda se nějak mění, zvyšuje. Pokud sám dojdete k tomu, že by vás užívání mohlo v budoucnu ohrozit a přestáváte ho zvládat, lze se domluvit na osobní konzultaci. V ČR existuje fungující síť služeb pro osoby ohrožené závislostmi a ráda vám zašlu kontakt na zařízení v místě vašeho bydliště.
Mějte se fajn a dávejte na sebe pozor
Vilma Táborská