co semno je?
Clils
Dobry den
Mela bych na vas dotaz a to ohledne meho totalne shozeneho sebevedomi, beru 6 let nitrozilne, ted mam asi tri mesice po leceni, iz 14 dni tezce recidivuji.. Ale ted k memu hlavnimu problemu. Mam problem problem s pritelem navazat jakykoliv intimni kontakt. Driv jsem takoa vube nebyla, prave naopak, byla jsem hrava, pratelska pripadala jsem si sexy a taky to davala najevo, nebyl problem napriklad ani,se svadenim. Ale ted? Strasne se za sebe stydim, nenavidim se, porad se radeji schovavam,uz se ani nijak neprojevuju pred lidmi okolo a to jsem vzdy byla komunikativni covek co na rad lidi... Nehlede na tu mou horobnou zarlivost, porad si nalhavam do hlavy spatne veci, kere jsou treba absolutne nesmyslne ale ja tim pak acnu byt tak posedla, ze treba celou noc stravit nad tim, ze hledam na strankach se sexualni tematiku sveho pritele. Zacina ki z toho preskakovat, pak uz sama nevim co je vlastne pravda a co e.. Budu nekdy zase normalni pritazliva holka kera ma rada cely svet ? Prosim pomozte mi

Odpověděl: Amrit Sen
Clils, zdravím Vás.
Díky za důvěru a otevřenost. Nepíšete, jak, ani kde jste se léčila, ani jestli jste léčbu řádně dokončila.
Co je však na bíledni, že jste po léčbě uděla přesně pravý opak toho, co Vám bylo bezpochyb doporučováno. Tedy, podcenila jste bezpodmínečnou nutnost aktivního, dlouhodobého doléčování, které je nedílnou součástí léčby, a bez kterého jsou šance na udržení dlouhodobé abstinence minimální. Z Vašeho dalšího dotazu také vyplývá, že jste se vrátila, nebo navázala vztah s aktivním uživatelem drog, takže jste si, ať už si to přiznáte, či ne, vybrala, léčba, neléčba, drogy, jako součást a hlavní náplň života.
Nicméně, každý den abstinence byl, a je dobrý, může i teď "pracovat" pro Vás.
Máte šanci využít a navázat na dovednosti a znalosti, které jste v léčbě načerpala.
Na stavy, které popisujete, ať už jsou reálné, nebo jde o paranoidní úzkostné bludy, neexistuje účinnější lék, než abstinence. Dokud si nedáte od drog minimálně "oraz", není šance na zlepšení a pozitivní změnu jakýkéhokoli vztahu, stejně tak Vašeho stavu, jako takového.
Podle všeho jste se "rozfrčela" na plné obrátky, a sama nechcete, nebo nedokážete přestat. Přestat je jedna věc, která nemusí být vždy až tak těžká.
Daleko těžší bývá znova nezačít. Ještě náročnější je práce na sobě, směrem k udržitelné změně a spokojenému životu, vstřícným vztahům k sobě, s blízkými i okolím.
Zásadním atributem léčby závislosti, to už jste nejspíš slyšela, není pouhá abstinence, ale především spokojený, šťastnější život.
Mám na mysli, že byste měla co nejdříve vyhledat odbornou pomoc. Odhodit stud, překonat výčitky z prohry, které jsou jen na obtíž a kontaktovat buď pracovníky zařízení, ve kterém jste léčila, výhodou může být, že znají Vás i Váš příběh. Případně se spojit s odborníky jakékoli služby v dosahu, která pracuje s uživateli návykových látek, vše s nimi osobně probrat a nabrat inspiraci, co dál, a jak na to.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na služby v dosahu pošleme.
Jak můžete, podle typu služby a oblasti, najít kontakty na zařízení v celé ČR sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Z mého pohledu, potřebujete léčbu, nejlépe pobytovou, v terapeutické komunitě. Tam máte šanci a naději, získat, kromě jiného, sebevědomí, sebeúctu, zdravé, sociální, prospěšné dovednosti a návyky, v neposlední řadě dobrou partu, vzájemně se podporujících přátel. Kromě poctivého úsilí v práci na sobě a společném díle, si můžete užít i kopec pohody a legrace.
S pracovníky odborné služby můžete probrat i další alternativy a možnosti, nebo si jen popovídat o tom, jak Vám je. Věřte, že se Vám uleví.
Nezůstávejte v tíživé situaci sama, zkuste si také otevřeně popovídat s někým z blízkých, kterému důvěřujete, je Vám nakloněn a není uživatelem drog.
Budeme rádi, když dáte vědět, jak se Vaše situace vyvíjí.
Držte se, seberte všechny síly a odvahu, začněte jednat.
Držím palce, přeji hodně štěstí, Amrit Sen.