Antidepresiva jako extáze
Elda1995
Dobry den, uz 2 měsíce užívám zofolt 0.5. Asi pred měsícem jsem byla na jedné akci a vzala jsem si 2 tabletky a hodně, ale opravdu hodně jsem na to pila a kamarádi si u me všimli i zvečenych zornicek. Je možné ze to mohl udelat ten mix nebo jsem si musela vzít i neco jineho? Bohuzel si z te noci nic nepamatuji. Kamarádi mi pak jste řekli ze jsem prý byla velice agresivní.

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
děkujeme za dotaz.
Kombinace alkoholu a sertralinu (Zoloft) může být potenciálně velmi nebezpečná a kombinace sertralinu a alkoholu se nedoporučuje. Navíc napíšete z jakého důvodu Vám byl sertralin nasazen, ale je jasné, že v každém případě nestřídmá konzumace alkoholu při nasazených antidepresivech (ať už z jakékoli indikace) není dobrým postupem a je dobré se jí vyhnout.
Jestli byl Vámi popisovaný stav způsoben kombinací sertralinu a alkoholu, je těžko říci. Je možné, že Váš organismus zareagoval na vysoký přísun alkoholu, v kombinaci s Vaší léčbou, agitovaností a agresivitou.
Nikdo Vám nemůže nic nakazovat, ale osobně bych Vám poradil, abyste se další konzumaci alkoholu po dobu podávání sertralinu vyhnula, nebo aspoň konzumace ve větší míře...
Stačí to takto?
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec