Nikotin
SNUS_LOVER
Dobrý den.
Chci se zeptat zda-li je možné se předávkovat nikotinem.Nekouřím ale beru snus(žvýkací tabák).Konkrétně značku siberia kde je obsah 43mg/g.Jelikož je to porcovaný snus tak váha jednoho sáčku je zhruba 0.8g.Je možné se předávkovat když si vezmu během 6 hodin zhruba 5 sáčků?
Děkuji

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
děkujeme za dotaz.
Samozřejmě, že je možné se předávkovat nikotinem, navíc nikotin je jedním z nejsilnějších jedů. Předávkovat se můžete právě nejlépe podáním ústy, při kterém je nikotin v podstatě nejtoxičtější... Příspěvky kouření tabáku se kuřák dříve "přidusí" dýmem, než by se předávkoval nikotinem, navíc při tomto způsobu podání se do těla dostane daleko méně nikotinu než při podání snusu. U žvýkání tabáku bohužel nejsou žádné takové varovné znaky jako je "přidušení" v případě kouření.
Žvýkacímu tabáku a tabáku obecně je lepší se vyhnout, protože představuje látku, u které se závislostní porucha vytváří velmi silná.
Stačí to takto?
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec