podezřelý prášek
sendy
Dobrý den. vrátila jsem se neplánovaně domů a na stole ležel byly prášek se lžíci. Sama jsem z drog uz venku ale podezrivam přítele. Nevíte jak zjistím co to je? Mám to vyfocene. Ale spíš by to chtělo nějaký rozbor. Je pro me dost důležité to vědět a zkoušet se mi to nechce. Ale vypada to jako sul. Děkuji za radu

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, Sendy.
Látku samozřejmě s ohledem na minulost v žádném případě nezkoušejte.
Bylo možné si nechat otestovat látku v rámci projektu Kliniky adiktologie, 1.LF UK, ale ten již bohužel není aktuální.
Jedinou možností, která mě v tuto chvíli napadá, abyste si byla 100% jistá, zda jde o nějakou drogu, je nechat si kousek Vámi nalezeného materiálu otestovat v některé toxikologické laboratoři, která poskytuje možnost i samoplátcům. Tato vyšetření však nejsou levná - vyjdou cca na 2000,-Kč.
V Praze např. Toxikologická laboratoř VFN, kontakt níže. Zkuste si tam zavolat a vysvětlit, co byste potřebovala, zeptat se na cenu a zvažte, zda chcete do toho investovat.
Ústřední toxikologická laboratoř
Areál Dětské kliniky 1p. budova A2
Ke Karlovu 2
Praha 2
Tel: 222 967 188, 224911267
Nebo se můžete zkusit obrátit na naše kolegy z Kontaktního centra, případně se spojit s poradenskou linkou, také níže kontakt.
Kontaktní centrum, SANANIM
Na Skalce 819/15, Praha 5
mapa
Telefon: 283 872 186
Email: kacko@sananim.cz
Provozní doba K-centra:
Pondělí: 13.00 - 20.00
Úterý: 9.00 - 20.00
Středa: 9.00 - 20.00
Čtvrtek: 9.00 - 20.00
Pátek: 9.00 - 20.00
Víkendy a svátky: 13.00 - 20.00
Lze přijít kdykoliv během provozní doby (takže můžete i dnes do 20hod).
Podrobněji se dočtete zde:
http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Dále doporučuji prostudovat základní informace pro blízké osoby uživatelů drog, zde: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Případně se spojit s kolegy z Poradny pro rodiče, partnery a další blízké osoby a v osobním kontaktu se více a podrobněji poradit ohledně vhodné komunikace s partnerem atd.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM
Žitná 1574/5, Praha 1
mapa
Mob: 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Poskytujeme bezplatné a nezávazné služby, více se dočtete zde:
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Pročtěte si informace v přiložených odkazech, pokud se budete potřebovat na něco doptat, neváhejte napsat kdykoliv znovu.
Jak psáno v úvodu, rozhodně látku nezkoušejte, ohrozit Vaši abstinenci bylo zbytečné. Zbavit se drog nebylo jistě jednoduché, stálo Vás to určitě mnoho úsilí, byla by škoda to pokazit. Myslím, že by se nikdo nedivil, kdybyste s ohledem sama na sebe látku zlikvidovala a přišla se jen poradit, případně ukázala kolegům fotografie. To, že někdo užívá drogy, se dá odhadnout i jinak (příznaky, projevy, změny v chování atd.), sice ne s úplnou přesností jako je toxikologický rozbor, nicméně bezpečněji pro Vás. Tak to zvažte.
Přeji dostatek sil ke všemu, co budete potřebovat, držte se, když bude třeba, pište.
S pozdravem MK