Odraz zavislosti na diteti
Hany
Dobry den,chtela bych se zeptat.Kdyz sem cekala dceru hulila sem denne a brala pervitin obcas nejaky alkohol.pred tehotenstvim jsem byla cca pet let na subutexu a perniku ale v tehotenstvi sem opiaty nebrala.ted je dceri osm mesicu a stale se mi v noci budi hladem i trikrat za noc a vetsinou celkem histerickym zpusobem ale od zacatku ji nekojim,ma umele mleko.
Je mozne ze to je dusledek meho uzivani drog v tehotenstvi a da se s tim neco delat?nechci to resit s nasi pediatrickou protoze o me byvale zavislosti nic nevi a mam obavy aby to neresila socialka.Mnohokrat dekuji za vasi odpoved.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
je pravda, že děti, jejichž matky užívaly v těhotenství pervitin, bývají častěji neklidné, podrážděné. Ale není to pravidlo. Dcera může mít také opravdu jen hlad. Zkuste se přestat držet doporučených dávek a dát jí na spaní trochu více mléka. Buzení třikrát za noc není ani v jejím věku žádnou výjimkou, nemusí to znamenat problém.
V podstatě je teď už trochu jedno, čím je její buzení způsobené, nemá smysl se tím trápit. Důležitější je, abyste byla čistá teď, protože dcera Vás bude potřebovat čistou. Nebojte se klidně obrátit s problémem na pediatru, nemusíte jí hned povídat o drogách, protože to už teď opravdu v případě nočního buzení nehraje roli. Ona ale může posoudit např. celkové prospívání dcery, hmotnost vzhledem k věku, případnou změnu umělého mléka, dávek apod. Vyptá se Vás na detaily a společně můžete vymyslet, co by se s buzením dalo dělat.
Pokud byste neměla ještě tak úplně jasno v užívání drog a chtěla to řešit, pak by bylo dobré obrátit se také na odbornou pomoc, protože dcera si určitě zaslouží klidné prostředí bez drog.
Přeji hodně štěstí Vám i dceři.