sposob uzitia mdma
tomas66
Dobry den,
mam na Vas otazku.
Som prilezitostny uzivatel cisteho krystalickeho mdma.
Skutocne len par krat do roka ak mam cas na party inak nic...
k mojej otazke...vacsinou zamiesam 1/3 z 0,5 gramu mdma do vody a vypijem...ucinok klasicky do cca pol hodiny
viaceri kamarati vsak mdma snupu cez nos.... ucinok je rychlejsi
aky je v tom rozsiel?
je mozne ze cast mdma sa cez zaludok strati?
ze pri snupani staci dat mensiu davku?

Odpověděl: Amrit Sen
Tomáši, zdravím Vás, díky za důvěru.
Posláním naší poradny je především pomoc lidem ve strastiplných situacích. Také, kromě dalšího, poskytování informačního servisu, týkajícího se dotazů na problémy, které souvisí s užíváním návykových látek. Odpovídáme jak uživatelům, tak jejich blízkým i nejširší veřejnosti. Většinu dotazů nám posílají lidé v nouzi, často jde o život.
Snad pochopíte, že se vyhýbáme návodným odpovědím, které by se mohly týkat výroby, distribuce drog, stejně tak i radám, jak účinněji drogy užívat.
Pro podobné dotazy najdete na internetu prostor na stránkách, serverech a diskusních fórech sympatizantů, experimentátorů, nebo drogových nadšenců, kterých je na síti habaděj.
Nicméně, ke zmíněným typům aplikací. Polknutí i šňupnutí drogy je vždy, do určité míry, "ztrátové" a rozdíl nebývá zdaleka radikální. U aplikování "per os" (ústy, polknutím), může záležet na mnoha okolnostech, například kolik a čeho dotyčný před aplikací jedl a pil, také na nastavení a fungování trávicího traktu každého jednotlivce.
Ano, účinek po šňupnutí většinou nastupuje dříve, ale nemusí tomu tak být vždy, někdy dokonce naopak. "Bonusem" při šňupání je i riziko prasknutí cév v oblasti hlavy a horních dýchacích cest, včetně závažných problémů, souvisejících s poruchami funkcí a poškozením mozku.
Ještě ke ztrátám a účinnosti, hovorově a velmi zjednodušeně. Co jeden nestráví a vyloučí, druhému zaschne a vydrolí se, nebo vykape z nosu.
Mohl bych se rozepisovat dál, podrobněji a odborněji, ale nezlobte se, nemám do toho chuť.
Doporučuji Vám opatrnost. MDMA (Extáze), není ani nevinná, natož bezpečná droga. V tabletách nikdy nevíte, s jakými látkami může být smíchaná, nebo čím je ředěná, často jde o velmi nebezpečné příměsi. U MDMA v krystalické formě, je těžké určit, nebo odhadnout její množství, tedy dávku, takže vždy existuje zvýšené riziko předávkování. Ani na pohled "čistě" vyhlížející krystalická látka kvalitu drogy nezaručuje. Stává se i to, že ani jedna ze zmíněných forem, vůbec MDMA neobsahuje.
Rizik, souvisejících s užíváním MDMA je celá řada, nejškoláčtější chybou bývá zanedbání pitného režimu a následná dehydratace, "dokopávání", tedy přidávání si drogy v průběhu jedné "jízdy", včetně kombinování s dalšími drogami, alkohol nevyjímaje. Porušení těchto zásad může končit i smrtí.
Pamatujte na to, že před užitím MDMA byste měl být vždy odpočatý, v dobré psychické, tělesné i zdravotní kondici a nikdy neprotahovat "jízdu" déle, než přes jednu noc. Dostatečně pít nealko nápoje a přes možnou nechuť k jídlu průběžně jíst. Následně si poctivě odpočinout.
Více se dočtete na stránkách naší poradny:
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
Další informace zde:
http://www.extc.cz/extaze.html
http://www.extc.cz/riziko-predavkovani-mdma.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/293/je-extaze-zabijak-i-.html?warning=kill
http://www.magazin-legalizace.cz/cs/articles/detail/160-extaze-tak-trochu-jina-droga
http://www.drogy-about.estranky.cz/clanky/stimulanty/extaze.html
http://www.drogy.cz/extaze/kap-nasledky-uzivani-extaze.html
http://navykovelatky.cz/tanecni-drogy/extaze/
Stačí takto? Buďte na sebe opatrný,
Amrit Sen.