SYN A DROGY
MACHAL
DOBRÝ DEN MÁM SYNA 24 LET DAL SE DROGY NECHCE SLYŠET O POMOCI MYSLÍ SI ŽE JE V POHODĚ NEPRACUJE ZÁJEM O RODINU JE VELMI MALÍ MA MALÉHO SYNA ANI TEN HO NEZAJÍMÁ CHTĚL JSEM PO NĚM ABY SE LÉČIL A ZAČAL PRACOVAT TO PRÝ NEPOTŘEBUJE TAK SEM MU ŘEKL ABY SE ODSTĚHOVAL JSME VA FÁZI STĚHOVANÍ RÁD BYCH MU POMOHL ALE NEVÍM JAK CHTĚL SEM HO ZAVŘÍT NA DETOX ALE PRÝ STIM MUSÍ SOUHLASIT PORAD TE MI PROSÍM CO MÁM DĚLAT PODLE TO CO SEM SE PTAL SME BEZMOCNY A MUZEM JEN PRIHLIZET TO SE MI ZDA UPLNE SILENE DEKUJI ZA RADU

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
může to znít trochu šíleně, jak píšete, ale jakmile je syn dospělý, opravdu ho nemůžete proti jeho vůli někam zavřít nebo jinak "léčit". Zkuste si to představit z druhé strany - takto zavřít do léčebny by se pak dal leckterý nepohodlný příbuzný. Myslím, že jste udělal dobrý krok, že jste se nechtěl dál podílet na jeho způsobu života a trval jste na jeho odstěhování. To není vůbec málo. Syn snad brzy zjistí, že není legrace se sám o sebe postarat a bude donucený k nějaké změně.
Pokud byste chtěl zjisit, co dál ještě můžete udělat, a nebo se prostě jen podělit o své trápení, doporučovala bych vyhledat pomoc osobně, v některém z center, která ji poskytují právě rodinám uživatelů drog. Ráda Vám zašlu nějaké kontakty, když bude potřeba.
Přeji hodně sil a trpělivosti.