Léčba zdravotně postižených
Milan
Hezký den.
Rád bych Vás požádal o radu,či pomoc při hledání možností následné léčby drogové závislosti, pro mého přítele, který má zdravotní postižení. Hledám pro něj doléčování v komunitě při PL v Moravskoslezkém kraji, ale narážím na problémy s jeho přijetím kvůli jeho postižení. V současné době se léčí v PN Opava a byl několikrát odmítnut v komunitách kvůli zdravotnímu stavu. Můžete mi prosím poradit. Děkuji Milan

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
velmi záleží na tom, jakého druhu a jak závažné je postižení Vašeho přítele. Terapeutická komunita má poměrně náročný režim a bohužel ne vždy je schopná do něj integrovat někoho, kdo má velká omezení. Komunity se v tom ale velmi liší, proto bych doporučovala je obvolat všechny. Seznam najdete např. na mapě pomoci na www.drogy-info.cz.
V hledání by Vám ale hlavně měli pomoci tam, kde přítele znají z léčby, tedy v PL Opava. Oni také znají zhruba profil jednotlivých zařízení a mohou poradit, jaké by bylo vhodné. Otázkou je, jestli je např. třeba komunita. Nejedná se o doléčování, jak píšete, ale naopak o dlouhodobou a velmi intenzivní léčbu. Proto se hodí pro ty, kteří byli závislí dlouho, s mnoha přidruženými problémy. Pro "lehčí případy" často postačí po léčbě v PL kvalitní ambulantní doléčování. Pokud byste neměl možnost toto vše s někým probrat, napište prosím více podrobností, zkusím Vám doporučit konkrétní zařízení.