dojezd+absťák
nikyy255
Dobry den,brala jsem pervitin jehlou a pak jsem přestala a po 3 letech jsem začala znovu brat,beru jehlou uz treti tyden teď jsem měla 3dny po sobě ale už nemám material a mam pocit,že ty chutě mě zabijí jsem z toho nešťastná jak to mam zastavit?A nevim kde mám vzít nikdo není kdo by mi to teď sehnal jsem nervní,ještě k tomu mám 2leté dítě a ten furt brečí přítele,který mi vyhrožuje,že když se nesrovnám tak na mě zavolá socialku.

Odpověděl: Amrit Sen
Nikyy, zdravím Vás.
Všiml jsem si, že v poslední době Vám kolegyně odpovídala celkem 5x na obdobný dotaz, odpovím Vám tedy já.
Chápu, že se ocitáte v tíživé, náročné a trýznivé situaci, kterou nedokážete řešit. Respektuji i to, že se, jak píšete, nechcete léčit.
Píšete, že se, kromě jiného, bojíte sociálky a toho, že byste mohla přijít o dítě, o důležité vztahy. Snad Vás trochu uklidní, že dnes samotný fakt, že rodič užívá omamné látky, k odebrání dítěte nestačí. Je rok 2016, pokud zvládá péči a svoje užívání řeší, může se mu naopak dostat podpory a pomoci i ze strany úřadů a odpovědných sociálních pracovníků.
Ptáte se na to stejné, tedy co máte dělat v situaci, kdy se psychicky i fyzicky cítíte zle, bojujete se závislostí, kdy se Vám opakovaně nedaří abstinenci udržet.
Takové momenty k závislosti patří, stydět se nemusíte. Máte už zkušenost, že sama na to nestačíte. Není na co čekat, kontaktujte odbornou pomoc. Neznamená to, že se musíte léčit, i když já bych Vám léčbu jednoznačně doporučil.
Kontakty na služby a zařízení, kde Vás bezplatně i anonymně podpoří už máte. Už jenom samotný pohovor Vám citelně uleví. Nikdo se na Vás nebude dívat skrz prsty, naopak, dostane se Vám respektu, jak k tomu, že jste dokázala přijít sama, tak k životnímu stylu, který jste si, pokud se nehodláte léčit, vybrala.
Nikdo Vás nebude k ničemu přemlouvat, natož Vás do čehokoli nutit. Všechny informace, týkající se Vás, zůstanou tam, kde proběhnou. Nikdo další se o Vás, bez Vašeho vyloženého přání, nic nedozví.
Nejlépe si předem telefonicky domluvit termín schůzky. Při osobním pohovoru, po seznámení se situací, Vám zkušení odborníci navrhnou konkrétní kroky, jak ji řešit. Jak můžete podpořit úspěšnější abstinenci, při minimalizovaných útrapach. Jakých chyb se vyvarovat, prostě jak na to, abyste byla stabilizovanější, pevnější v kramflecích, s optimističtější perspektivou. Poradí Vám, co se zdravotními problémy, také jak si udělat radost, bez které se žádný člověk neobejde.
Berte tedy, konečně, naše doporučení vážně. Seberte všechnu odvahu a kuráž, začněte jednat. Jinak bude, nechci Vás strašit, jenom hůř a obavy, které jste popsala, se spíše dříve, než později, bezezbytku vyplní.
Budeme rádi, když dáte vědět, jak jste pochodila.
Přeji hodně štěstí,
Amrit Sen.