pritel bere pervitin
Beruška
Dobry den ,
mám dotaz uz jsem sem nekolikrat psala.A mam jeste jednu otazku. S pritelem se o pervitinu snazime mluvit co nejvice otevrene snazim se vypada klidne kdyz o tom mluvi aby se mi neuzavrel.Bohuzel z nej vypadlo ze este pred mesicem bral dene pre jeden gram pervitinu snupanim ted uz tedy jen pul gramu nekdy min kdyz se teda snazi to omezit co nejvice pry uz mu to nekdy ani nejde snupnout snazi se to omezit ale vubec mu to nejde naslybuje hory doly ale nic abstinencni priznaky ho donuti je mu strasne zle ,jeden den mi doma breci ale ten druhy mu je vse jedno od nikoho pomoc nechce ze pry to zvladne sam jen pry potrebuje aby jsem mu verila ale ja uz nemuzu kdyz vidim ze se sice snazi ale je to stejne malo podle me .prosimm poradte jestli to ma jeste vubec smysl snim nadale byt on snupe pervitin , huly marihuanu uz cca 8 let kazdy den ale marihuana mi tolik nevadi do toho je to kurak a dene vypije cca 4 piva kazdy vecer ,je mu 23 let ja jen kourim to je ma jedina zavislost .prisel s tim ze mam prestat kourit at vidim jaky je to si rict ze prestanu a dokazat to a on prestane snupat ale tomu moc neverim a kdyz jsem se ho ptala ze teda prestane i hulit travu odpovedel ze to uz ne . jsem snim u 7 let a miluju ho vic nez sebe udelala by jsem pro nej cokoliv ale uz to snasim az moc dlouho ani vyhruzky ze od nej odejdu nepomahaji, uz se mi o tom i zdaji sny :( prosim poradte dekuji moc

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Pročetla jsem si Vaše předešlé dotazy a odpovědi kolegů. V podstatě to je stále dokola, přítel slibuje, ale abstinence se mu zase až tak nedaří, pomoc dle toho co jsem pochopila, odmítá.
Stejně jako psala má kolegyně na Váš předešlý dotaz, je jen na Vás, zda s ním budete a zda mu budete ochotna tolerovat současný životní styl. Rozhodnutí zda ho opustit či ne - za Vás bohužel nikdo udělat nemůže. To musíte Vy sama.
Kolegyně Vám nabízela možnost osobní schůzky v Poradně pro blízké osoby, nebojte se těchto služeb využít. Internetové poradenství má své omezení limity, nejde tímto způsobem toho moc vyřešit, můžeme pouze podat základní informace. V osobním kontaktu můžete mnohé více a podrobněji probrat, můžete se lépe informovat o celé této oblasti, můžete se poradit jak s partnerem vhodně komunikovat, tím ho možná i lépe motivovat k tomu, aby i on se na odbornou pomoc obrátil, zkonzultovat jakých chyb se vyvarovat.
Pomáhat blízké osobě z drog není vůbec snadné. Mnohdy se pomáhající v dobré víře pomoci dopouští plno chyb, které v samotném výsledku dotyčnému stejně nepomáhají a je samotné (pomáhající) ničí. Aby Vaše pomoc byla účinná a pro Vás především bezpečná, je třeba doplnit si informace.
Každá situace je individuální, nemáme universální recept na úzdravu, který by byl použitelný na všechny. V osobním kontaktu je mnohem více prostoru na doptání se, stejně tak možnost vše probrat více do hloubky. Takový kontakt může být pravidelný a Vy byste měla možnost průběžně konzultovat nově vznikající situace, zkrátka v tom všem nebýt tak sama...
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM
Žitná 1574/5, Praha 1
mapa
Mob: 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
Poskytujeme bezplatné a nezávazné služby, více se dočtete zde:
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Doporučuji prostudovat základní informace pro blízké osoby zde na našem webu: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Ještě mě tak napadá po přečtení předešlých dotazů, hodně se ptáte také na to jak řešit, že je partnerovi špatně po vysazení. Partner klidně může napsat sám, rádi mu odpovíme.
Stačí to v tuto chvíli takto?
S pozdravem MK