odvykání
olina
Dobrý den,skoro 10 let jsem kouřila marihuanu,v poslední době už 1 joint za večer.Rozhodla jsem se přestat,protože jsem měla po kouření někdy i velmi nepříjemné pocity (žádné halucinace).Dnes je to 6. den,co nekouřím a cítím se čím dál hůř.Chtěla bych vědět,jak probíhá \"absťák\" po marihuaně,samozřejmě je to individuální,ale tak nějak obecně?Moc děkuji za odpověď. Olina

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
děkuji za dotaz a důvěru. Úvodem bych vás ráda ocenila, že jste se rozhodla s užíváním marihuany přestat. Jak píšete v doplňujícím textu, máte psychické potíže, užíváte medikaci, konopí vám tedy určitě neprospívá. Abstinenční příznaky obecně popsat nelze, neboť po THC žádný "absťák" v pravém slova smyslu jako např. po vysazení opioidů nebo benzodiazepinů nepřichází. Různé nedobré psychické stavy, které zažíváte, jsou opravdu individuální a bylo by nejlepší, už kvůli vašim dalším obtížím, zajít na osobní konzultaci. Odborná podpora je po tolika letech pravidelného užívání asi nejúčinnější forma pomoci. Když mi napíšete, kde bydlíte (větší město v okolí), ráda vám zašlu kontakty, kam se můžete obrátit.
Vilma Táborská