Drogy
Sasa
Dobrý den, před nedávnem jsem zjistila že moje 19 letá sestra kouří marihuanu a že vyzkoušela i extázi a sem tam bere pervitin. Jak jí mám pomocí? Bojím se oni.Bydlí stále s mojí mámou, ta o ničem neví a ani nevím jak jí to říct. Sestra si totiž dělá co chce a máma je na ní krátká, vždy ji něco namluví a mamka jí to věří. Jak to mám řešit?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
popisujete situaci jen velmi stručně. Těžko tedy přesně posoudit situaci. Je ale zajímavé, že Vy víte deatily toho, co sestra provádí, zatímco Vaše máma ne. Zdá se, že si z Vás sestra trochu udělala proti Vaší vůli spojence. Je otázka, jestli v takové roli chcete být a jestli ji chcete takto krýt. Pak je třeba si říct, kam až jsem v tom ochotná zajít. Většinou takovýhle "závazek" začne časem hodně tížit a paradoxně ani tomu, kdo si s drogami zahrává, v ničem neprospěje.
Na druhou stranu, pokud budete ten, kdo mámě sdělí, jak se věci mají - a v takovém případě asi nemá smysl říkat půlku pravdy nebo jen tak naznačovat a čekat, že si to domyslí - musíte počítat s tím, že to sestra může vnímat jako zradu nebo že bude uražená. Může to být ale také úplně naopak a třeba se jí uleví, že konečně všechno vyplavalo na povrch.