Těhotenství a pervitin
Avrilka
Zdravím, prosím vás o radu, jsem ve 3mesici těhotenství a 4 roky užívám pervitin nitrozilne každý den.mám výčitky svědomí vůči tomu malému a chtěla bych přestat, ale vydržím vždy tak 3dny si nedat a pak si to zase seženu, jenže mi po každé dávce bývá divně na zvracení a těžce se mi dýchá, nevíte co to může být??a ještě se chci zeptat, mám jít na odběry krve, vím že se z toho nedá zjistit,že beru drogy, ale mám se svému gynekologovi svěřit o mé závislosti?? Jde mi především o to, aby sem já i to malé byly pod úplnou kontrolou a predesly, tak nějakým komplikacím. Myslíte, že nenahlasi sociálce?? Mám ještě jedno 4lete dite holčičku a nechtěla nepřežila bych, kdyby měla nastat situace, že by mi ji vzali a to malé taky. Moc se toho bojím, ale zároveň mám strach i z toho,že kdybych to neřekla, tak bych tím mohla ohrozit život toho malého nebo i svůj, třeba při porodu bych to nemusela zvládnout.tolik případů závislých matek, které při porodu zemřely.ta představa mě děsí,ale Hlavně vůči mé dceři a tomu malému co nosím.jaká je pravděpodobnost úmrtí závislých na peří při porodu. Děkuji moc za vaši odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Pokud berete pervitin a jste těhotná, tak bych Vám doporučovala se užívání zdržet. Pokud přesto budete pod vlivem pervitinu v době porodu, rozhodně by o tom měl vědět lékař. Pervitin interaguje s látkami, které Vám mohou podat proti bolesti, mohly by nastat závažné problémy, pokud by byla potřeba částečná nebo celková anestezie při akutním císařském řezu (v případě porodních komplikací), když budou lékaři vědět, o co jde, mohou pohotově zareagovat a vše může proběhnout bez ohrožení Vašeho života a zdraví a také života a zdraví miminka.
Také se zkuste zamyslet nad tím, jaké máte plány do budoucna. Na Vašem místě bych asi zároveň zkusila uvažovat o nějaké formě léčby závislosti.
Níže uvádím kontakt na specializované lékaře, které se problematikou nelegálních drog a těhotenstvím zabývají, můžete se s konkrétními dotazy, případně na lékařské vyšetření a konzultaci obrátit tam, což by bylo asi nejrozumnější.
Prenatální poradna Gynekologicko porodnická klinika FN Motol
V Úvalu 84, Praha 5
5. patro uzel A
Provozní doba: pracovní dny 8,15 - 15,00
Objednat se můžete na uvedeném tel. čísle v pracovní dny v čase od 14,00 do 15,00hod.
Tel: Tel.: 224 434 272
http://www.fnmotol.cz/kliniky-a-oddeleni/cast-pro-dospele/gynekologicko-porodnicka-klinika-uk-2-lf-a-fn-moto/ambulance/prenatalni-poradna/
Nechci se Vás nijak dotknout, moc toho o Vás nevím, ale pokud byste měla s abstinencí do budoucna problém, můžete se obrátit na naše zařízení, které ve svých službách nabízí i léčebný program pro závislé matky/uživatelky. Informace přikládám v odkaze: http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst)/informace-pro-matky.html
Pokud by Vás ještě něco zajímalo, potřebovala se doptat, neváhejte a znovu napište.
Mějte se zatím hezky a opatrujte se.
S pozdravem MK