Lecba
Beruna
Hezky den preji,
Chci se jen hlouoe zeptat jelikot jsem uz zoufala, jaka je moznost ze clovek prestane s drogama..kdyz uz je to injekcnim zpusobem.
Mam pritelkyni. Od 12let hulila travu. Od 15ti snupala pervitin. Pak si zacala asi ve 20 pichat. Sla na leceni.
Rok a pul byla cista.. no cista..nahrazovala si to alkoholem.
Ted si opet picha.(pervitin) Je to uz 5 mecisu. Uz ji to nedela dobry stav ale pouze preziva. Nemuze poradne dychat meni ji to charakter atd. Uz ji i zacinam nenavidet.
Avsak ma nastoupit do leceni ( na rok do komunity) .
Myslite si ze takovy clovek bez zavislosti muze nekdy zit ?
Pripadne jake procento udavate ?
Dekuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Vůbec se neptáte hloupě. Chápu, že pohled a dosavadní neúspěchy kamarádky ve Vás vyvolávají spíše nedůvěru v lepší změnu. Šance na vyléčení je vždy, pokud dotyčná osoba má zájem na tom, aby se dala do pořádku, je schopna a ochotna spolupracovat, má dostatek motivace.
Někdy může být cesta k trvalé abstinenci složitější a klikatější, vést přes různá zakopnutí a šlápnutí vedle. Někomu se to podaří na poprvé (myšleno první léčbou), je to individuální.
Každopádně je dobře, že kamarádka jako další léčebný počin zvolila terapeutickou komunitu (dále jen TK), která je v tomto směru nejlepší možnou volbou.
Dle mého názoru je léčba v terapeutických komunitách to nejlepší řešení. Netuším, do jaké míry máte dostatečné informace, jak tato léčba probíhá. Je to velmi odlišné například od pobytových programů na psychiatrii. V komunitách je léčba rozdělena do několika fází. V prvních je opravdu člověk omezen ohledně samostatného pohybu mimo areál, telefonování atd, ale s přestupem do fáze vyšší, dostává kompetence, může chodit do práce v blízkosti komunity a celkově se podílí na jejím chodu. To znamená, že léčba v TK simuluje ,,běžný život" s povinnostmi, vztahy, radostmi a tím vším co k životu patří. Občas lidé sdílí špatnou a mylnou představu o tom, že je léčená osoba rok někde uzavřena, není - normálně funguje. Pracuje na skupinách, stejně tak zajišťuje chod komunity (služby v kuchyni, u zvířat, úklid domu a jeho okolí, brigády, výlety, voda, hory atd. Myslím, že na život ,,venku" se nedá lépe připravit. Plno osob, které TK prošli dnes úspěšně a dlouhodobě abstinují, mají své životy bez drog, s plnohodnotnými vztahy, převzali za sebe odpovědnost...
Stejně tak se to může podařit Vaší kamarádce. Přeji jí dostatek sil!
Pokud se budete potřebovat na něco doptat, klidně ještě napište. Stejně tak může napsat i kamarádka, kdyby potřebovala.
Mějte se hezky, MK