Liečba
Strange
Dobrý deň, mám na Vás taký dotaz. Mám určité problémy s pikom, chcela som to riešiť. Lenže ja som strašne uzavretý človek, introvert + asociál proste je mi nepríjemné aj telefonovať. Tak sme sa bavili s mojou naj kamoškou ( jediná o tom probléme vie), že či nemôže zavolať do jedného centra v SR a dohodnúť mi stretku (išla by som tam len vážne potrebujem niekoho aby ma tam dokopal / zavolal) a ten dotyčný psychológ na linke jej povedal, že už nemá riešiť nič za mňa (ok, to teoreticky beriem) a hlavne, že už nemá so mnou túto tému riešiť. Len chcem vedieť, či to podla Vás bola dobrá rada, pretože mňa to ešte viac zničilo.... jediný človek s ktorým som mohla riešiť svoje pocity dostal radu od odborníka že má sa tváriť že nič. Mala som tam dohodnuté stretnutie, ale už iba kvôli tomuto tam nemám chuť ísť lebo mám pocit, že mi viac ublížili než pomohli. A teda zaujímalo by ma či s týmto názorom odborníka súhlasíte a vážne by som to nemala riešiť z nikým ( z priateľov). Ďakujem za odpoveď

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Doufám, že pochopíte, že nelze hodnotit práci kolegy a už vůbec ne, pokud nemáme komplexní informace.
Na domluvenou schůzku rozhodně jděte, s využitím odborné pomoci budete mít mnohem větší šanci na úspěch.
,,Pokecat" si s kámoškou je jistě fajn záležitost a každý to ke svému životu potřebujeme, to bezesporu. Léčba závislosti by se měla nechat na odbornících k tomu určeným. Dále byste měla na kamarádku také brát trochu ohledy, jistě není v lehké situaci, jistě má o Vás strach, trápí ji jak jste na tom, neví si s tím rady, může být z toho ve zmatku, možná v úzkosti z toho, že Vám neumí pomoci atd...
Těch pocitů a nejistot je pro blízké osoby závislých osob stejně jako pro závislé osoby samy, možná i něco více, proto by bylo fajn na to myslet a kamarádku nezahltit, nepřetížit...
To, že budete své problémy řešit s odbornou pomocí, není žádná ostuda, ale odpovědné řešení problémů. Nebojte se toho, nikdo Vám tam hlavu neutrhne.
Přeji dostatek sil ke všemu, co budete potřebovat!
S pozdravem MK