Kamaratka a pervitín
Emmy
Dobrý deň, píšem ohľadom mojej veľmi dobrej kamarátky. Má 18rokov, nikdy nepila, úžasné výsledky v škole, pekná a milá až teda kým nestretla jej terajšieho priateľa. Vedela som že to nieje žiadna výhra ale nečakala som že to zájde až tak daleko... Asi po mesiaci randenia, sa prestahovala k nemu. On má teraz 39. Začala piť, prešla si s ním zavisloťou na alkohole, pomohla som jej s tým ale on stále pije, síce menej. Asi pol roka bol pokoj, no pptom to bolo este horsie. Začals ním fetovať piko. On je uz približne 10 rokov závislí. Najprv iba šňupala, no teraz už používa ihly. Snažila som sa jej pomocť, lenže to nič neprinieslo, je si vedomá že som z nej sklamana a nahnevaná no stále v tom pokrčuje, vždy si povie že končí ale vždy vymyslý výhovrku prečo si dala zas. Povedala som jej, že sa zmenila, čo je aj pravda, že stràášne schudla, čo je pravda tiež... Neviem čo s ňou, cítim sa mizerne aj za ňu. Je tu ešte šanca aby s tým prestala? Aby bola taká ako predtým? Ďakujem za.odpoveď... Prepáčte za gramatiku, ale píšem cez mobil

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, Emmy.
Chápu, že Vás moc mrzí a zároveň bolí, jak si kamarádka vede. Bohužel, pokud ona sama nezačne na své současné problémy nahlížet jako na problém, který je třeba začít řešit, nikdo jiný to za ní neudělá, ani kdybyste chtěla sebe víc. Záleží především na ní, na její motivaci a chuti něco na svém životě změnit. Dle toho co jste uvedla to zatím na nějakou změnu k lepšímu, asi nevypadá (?).
Můžete se podívat na základní informace pro blízké osoby uživatelů drog, zde v odkaze: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Dále bych Vám doporučila vyhledat nějaké odborné zařízení specializované na práci s uživateli nelegálních drog. Můžete využít poradenských služeb pro blízké osoby, které tato zařízení také nabízí ve svých službách. Mohla byste se nezávazně poradit jak s kamarádkou vhodně komunikovat, jak ji motivovat, případně zkonzultovat jakých chyb se vyvarovat, aby Vaše pomoc byla pro Vás především bezpečná a také byste mohla více a podrobněji pohovořit o tom, jak Vám v tom je. Jistě to není snadné, nemusíte na to být sama...
Kontakty v databázích zde:
http://www.infodrogy.sk/
http://www.azet.sk/katalog/centra-liecby-drogovych-zavislosti/
Tak se držte, s pozdravem MK