Extáze a problémy se zrakem
Hanče
Zdravím,
z drog mám již odzkoušeno opravdu téměř vše (není se čím chlubit), ale všeho jsem nechala a teď si akorát dávám na akcích extázi. Jenže, nebyla bych to já, kdybych si dala jako normální člověk půlku nebo jednu. Já jedu vždy do naprostého \"zmrtvění mozku\". Beru to prostě jako restart. Klidně si jich dám i pět postupně. Pobavit se na maximum.
Jenže kdykoliv si kouli dám, prostě přestanu vidět. Např. nejsem vůbec schopná rozeznat písmena a čísla. Jako bych neuměla číst. Tváře poznávám jen z dálky. Pitný režim si hlídám i odpočinek atd. Netančím jako někteří blázni třeba pět hodin v kuse.
Dřív jsem tyto problémy neměla vůbec. Osm let jsem extázi neměla a tak nevím, jestli to není nějakým jiným složením.
Měla jsem krátkou epizodu s pervitinem a opiem, ale už mě to nebaví, nepotřebuji to k životu. Ani chutě nemám... Před nedávnem jsem vám psala a děkuji za vaši odpověď a podporu, v danou chvíli mi to opravdu moc pomohlo.
A ano, vím, že když mi to nedělá dobře, nemám drogy užívat. ;)
Přesto vám moc děkuji předem za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, Hanče.
Jak sama víte a uvádíte, bylo by nejlepší neužívat žádné drogy. Tak jako jste vypustila ty ostatní, bylo by fajn se zbavit i Extáze.
Těžko na základě několika málo informací přes internet dělat objektivní závěry, zvláště u zdravotních potíží, které bez lékařského vyšetření specializovaným lékařem stejně diagnostikovat nejdou.
Obávám se, že tímto způsobem přes internet to nepoznáme. Organismus mohl reagovat na vyšší dávku, stejně tak na nějakou příměs v droze.
Nelze opomenout skutečnost, že se vlastně nijak nedá zjistit (pouze toxikologickým rozborem) co vlastně všechno dané tablety vydávané za extázi obsahují. Není neobvyklé, že plno takových tablet se s účinnou látkou MDMA ani nepotkalo a jejich složení může být všelijaké a různorodé. Tam pak nelze vůbec předpokládat, co mohou organismu, potažmo psychice přivodit za rizika. I kdybyste si pořídila tabletu s obsahem MDMA, stejně pak nelze odhadnout množství účinných látek a množství dalších příměsí.
Z tohoto důvodu nelze moc dobře předem vědět, co a jak bude po konzumaci probíhat, co se bude dít a co s čím bude reagovat (např. při současném užívání nějaké medikace nebo dalších drog).
Obsahy tablet se mohou tak různit, že na podobné otázky bohužel nelze zodpovědně odpovědět, pokud není známo jejich přesné složení.
Každopádně buďte opatrná, a pokud to možné, dalším konzumacím se pokuste vyhnout.
Kdybyste si chtěla o svém užívání s někým pohovořit, můžete se obrátit na kolegy z organizace Renarkon, zde kontakt a další info v přiloženém odkaze níže.
Kontaktní centrum Renarkon
Zengrova 69
Ostrava - Vítkovice
Tel: 595627005, 602670789
Email: kcova@renarkon.cz
Kontaktní osoba: Bc. Beáta Oravcová email:  vedkcova@renarkon.cz
Provozní doba: PO - PÁ 9.00 až 16.00
Více zde: http://www.renarkon.cz/cs/kontaktni-centrum-ostrava/leve-menu/kontaktni-centrum-ostrava
Mějte se hezky, MK