Oprávněná oba či Toxická psychoza
adam
Dobrý den, pervitin beru cca od 16 ( 21let) pár let to byla jen taková \\\" klubová \\\" zábava, jednou za 14 dní, jednou týdně. Nikdy dva dny za sebou. Jelikož mám strašně srdcovité a mateřské rodiče, tak na mě vždy byli dost benevolentní, ne že bych mohl po večer před dosažení plnoletosti courat do rána venku, ale vždy jsem měl vše zadarmo ( překrásné dětství ) . V průběhu dospívání, kdy jsem se měl začít osamostatnovat, jsem se s kamarádil s fajn kamaráda, ale nesprávnými lidmi ( do budoucí životní perspektivy ) .. Vždy jsem se dokázali navzájem podržet ( aspoň dříve ) a všemu špatnému co nás potkalo i zasmát. Ovšem postupem času jsem se kamarádili víc a víc a rostla i konzumace pika, 1-2 týdně 1-3 týdne, momentálně jsem se snažím přestat, ale vždy se najde nějaká příležitost kdy si bohužel dám a pak v tom pokračuji 1-3 dny .. Před tím jsem třeba 14 dní čistý, za celou dobu co \\\" beru \\\" jsem si jen jednou jedinkrát šel koupit sám metan. Vždy jsem to bral spíš jako drogu upřímnosti a sbližování, takže to bych sní doma sám dělal .. Ovšem s větší konzumací, jsem začal mít horší pocity ( 100 lidí 100 chutí - nikdo vydrží víc někdo mín ) .. Upřímně když jsem viděl své fotky v 17ti když jsem byl \\\" sjetej \\\" a myslel jsem si jaký jsem frajer ( dodávalo mi to sebedůveru ) Tak to na mě bylo poznat i při nižších dávkách, ovšem když si to člověk neuvědomuje, tak se chová přirozeně a spokojených lidí si lidi moc nevšímají .. Když se to začalo gradovat př: 4 týdně - \\\" venku s přáteli \\\" Tak jsem začal mít propadlé tváře, mastný v obličeji, potit se, nepřirozené pohyby - To nastalo samozřejmě až když jsem si několikrát vyrazil po 2-3 dnech nespánku spokojeně do města a dostával jsem se do řečí, jelikož jsem hrozně povrchní, tak nemám rád když je\\\" vedle mě \\\" někdo hezčí a chytřejší. ( což nemusí být tak těžké o to víc jsem narazil když jsem chodil \\\" vyjetej \\\" po městě a všichni na mě koukali. Pak jsem takovéhle stavy, mírnějšího rázu měl i když jsem měl \\\" první den \\\" jinými slovy to co mi pervitin dal, uvolněnost ve společnosti zvedl sebedůvěru i když jsem nic nebral, tak pak mi i z úrokem vzal. Jsem asi rok bez práce, řeknu to jako hajzl, ale kdo by pracoval, když doma má všechno co potřebuje a vždy si řekne \\\" jednou to vše změním a vše mým rodičům vrátím\\\" ale začínám mít obavu, Že už nikdy nebudu \\\" svůj \\\" . Poslední rok, jsem vycházel ven jen když jsem šli popíjet posléze fetovat, čím dál jsem se začal stranit společnosti aby to na mě nikdo nepoznal, tak jsem tu nervozitu začal přebíjet alkoholem, aspoň mi to bylo pak vše jedno. Ztratil jsem svou pevnou půdu pod nohama, začal pochybovat, litovat, vymýšlet hovna. Dalo by se říct že jsem profetoval období kdy se s kluka stane muž a najednou nevím kdo jsem. Nejhorší je, že i když jsem čistý, racionálně si to odůvodním tím, že když si byl rok doma a šel si ven když ti svědil nos a prožíval si samí špatnou chvilku za druhou ( myslím tím paranoiu, furt doufám že oprávněnou ) .. Když to na vás jde mírně poznat, ale neuvědomuje te si to, tak to celkem zdárně s kryje te, ale jak mile si začnete uvědomovat že to na vás jde poznat, klidně rok to překonáte, pak mě to zničilo. Feťák je prostě pro širokou veřejnost stoka, dobrá pověst se těžko získá, lehce ztratí. Od puberty jsem fungoval tak jak jsem se ráno probudil, dobrá / špatná nálada, 40% úspěchu dnes ( projevu atd.. ) byli moje vlasy, když mi to slušelo, dokázal jsem být nadprůměrný, když ne, tak jsem se raději stranil.. Má otázka na závěr, když změním kamarády ( první den jsem sám nefetoval snad nikdy ) .. Najdu si slušnou holku, která mi ukáže ten správný směr, najdu si obstojnou práci.. A omezím pervitin pravdu na minimum, jednou měsíčně. Zbavím se té proklaté nejistoty a paranoi že když jdu jednou za čas čistý ven, někdo se na mě podívá něco řekne a já si automaticky myslím že říká to je ten feťák, nebo ten teda vypadá ( nemusí být spojený s drogami ) .. Co mi třeba hodně pomáhá když si pustím nostalgické písničky v mp3 nebo nějaké nové skladby, tak se cítím o dost líp a dokážu se tomu postavit čelem, tohle ovlivnuje více faktorů, nejendom hudba, kolikrát mě něco dokáže naopak sundat zase dolů. V těchto situacích postrádám logické uvažování a řídím se spíš podle Selského rozumu \\\" Co kdyby \\\" prostě se mi vrátí špatné myšlenky ale vím, že se s tím musím vyrovnat sám, přeci jenom kdyby mě přemohla kde jaká píčovina, tak jak bych se jednou chtěl starat o rodinu a udávat jim ten směr, vím že to furt v sobě mám, dokážu to i přemoci, taky mi chybí vlastnost dodat si sám sebedůvěru, když mě nikdo zkritizuje, tak to mám v hlavě další dvě hodiny, když mě někdo pochválí tak 5 min. v tomhle směru si myslím že mám dobrou sebereflexi, když mě někdo pochválí tak vím že to tak má být, tudíž nač ta chvála, když mi to přijde jako samozřejmost, u kritiky to je ovšem horší . Ps: Je to chaotické, jsem na dojezdu a mám v sobě nějaké to pivko, Rozdíl mezi debilem a intelektuálem je dosti tenká, od doby co intelekt pochopil debila si všichni myslí že..... Doufám že bude tedy ten inteligentní a budete mít pochopení.. Raději jsem to ani nečetl protože bych to celí smazal :D .. I když jsem patřil vždy k těm citlivějším jedincům, tak díky mému skvělému dětství a milující rodině mám furt s čeho brát, takže vím že se s toho dokážu dostat i já sám, chce to jen čas, takový cigán, který neměl lásku, pomalu ani teplou vodu, ten se s toho těžko dostane, protože ani jako malí či dospívající neměl pro co žít, já nemám pro co žít jen 3 roky, zároveň vím, že takhle pokračovat, tak mi ani tohle nepomůže

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, Adame.
Děkujeme za obsáhlý a věřím, že i upřímný příspěvek.
Nemyslete si, že pokud se budete od teď snažit ,,brát méně", že Vaše problémy zmizí. Pokud se nějaké (a jedno jaké) začnou objevovat, budou se už jen dalšími konzumacemi s největší pravděpodobností zhoršovat.
Když to celé shrneme a stále se opíráme o fakt, že plánujete s pervitinem skoncovat, doporučuji to udělat co nejdříve. Nejlépe hned. Čím déle to budete protahovat, tím to pro Vás bude časem složitější. Užívat drogy není legrace a vždy je jen otázkou času, kdy zničí, co se dá - myšleno celkově ve všech oblastech života (od zdraví až po sociální propad).
Nechcete si o tom zajít někam nezávazně popovídat?
Mějte se zatím hezky, přeji Vám dostatek sil a odhodlání. Kdybyste potřeboval doporučit kam, tak napište.
S pozdravem MK