Po jaké době nenalížu?
Tomáš
Dobrý den, chtěl by se zeptat po jaké době je možné nalízat THC? Jedná se o drogový test DrugWipe. Požil jsem marihuanu v utery a ve čtvrtek, vždy po jednom jointu denně. Myslíte, ze v sobotu ráno budu uz moct řídit? Jsem jen příležitostný uživatel.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, Tomáši.
Tak asi nemusím připomínat, že řízením motorového vozidla pod vlivem omamných látek neohrožujete jen sebe, ale také okolí, doporučuji na to vždy myslet. Je fajn, že si obstaráváte informace!
Níže vypisuji přibližné detekce, které se mohou lišit dle individuality organismu, kvality konkrétních drog a frekvence užití.
THC
Detekce moč = 1 až 30 dní (lze i déle u každodenních uživatelů, při konzumaci občas do 14 dní)
Detekce krev = do 14 dní (při občasném užití cca týden)
Detekce sliny = jako u krve
Nejde opomenout skutečnost, že právě THC se usazuje v tucích, ze kterých  se postupně uvolňuje do organismu a tam metabolizuje. Metabolity u běžně dostupných a používaných orientačních testů mohou prokázat pozitivní výsledek poměrně dlouhou dobu. Znamená to, že dotyčná testovaná osoba nemusí být přímo pod vlivem drogy, ale je to důkaz, že v posledních dnech bylo THC konzumováno.
Pokud by Vám Policie ČR takto prokázala přítomnost THC, je nezbytné trvat na přetestování z krve, kde se dá rozlišit ,,aktivní" složka THC. To znamená, že lze posléze krevního testu v laboratoři zjistit, zda Vaše případné užití mělo vliv na schopnost řízení motorového vozidla. Aktivní THC je v krvi detekovatelné cca 24 hodin od posledního užití.
Tudíž bych doporučila, pokud se marihuany nechcete vzdát úplně, abyste své další konzumace omezil, tak jak to bude možné s ohledem na Vaší nutnost řídit a hlídal si toto časové rozmezí.
Samozřejmě, čím déle za volant usednete, tím lépe.
Stačí to takto?
S pozdravem MK