rada
Beruška
Dobry den ,
uz jsem sem nekolikrat psala a chci se jeste zeptat na jednu vec. Vcera jsem mluvila s pritelem ktery bere pervitin o tom ze by prestal rekl ze mu to vubec nejde ze jakmile si neda dalsi davku tak je unaveny a samozrejme prospi skoro cely den ale kdyz se vzbudi je mu strasne zle ma pocit jako by se lamal v zadech ma pocit vykroucenych pantu v puse vse ho boli atd.... rikal ze se to neda vydrzet tak prisel s tim ze by davky omezil na minimum a interval snupani oddaloval. Mysli si ze az davky budou malinke a interval dlouhy tak nebude problem prestat az tak bolestivy prosim napiste co si o tom myslite a zda je to realne.Dnes mi rikal ze mu je zle a ze ma davku u sebe a snazi se to vydrzet co nejvic jako snahu ma a uz si i uvedomil ze to byl velky krok vedle a ze je to svinstvo prosim poradte ma i snahu co nejvice jist i kdyz chut nema dekuji moc

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
vyabstinování od drog je opravdu nepříjemné. Fyzické bolesti a stavy přejdou celkem rychle, delší dobu pak ale trvají špatné nálady, deprese, výbuchy vzteku, pocity zmaru atd. Snižovat dávky a vysazovat pomalu nemá moc smysl, jen se tím oddaluje okamžik, kdy se člověk musí poprat s faktem, že bude bez drog. Závislost na pervitinu je totiž především psychická a kvůli tomu také Váš přítel tak špatně snáší bolesti a nepohodu. Kdyby měl těžkou chřipku, jistě by to tolik neprožíval. Je potřeba zbavit se všech drog, nemít nikde záložní pytlíčky s dávkou a skočit do toho rovnýma nohama. Není to sice příjemné, ale aspoň to netrvá tak dlouho.