Práce
Tazatel
Dobrý den, studuji vysokou školu. A chtěla jsem se zeptat jakou školu nebo zkušenosti neboli čemu se mám věnovat, co potřebuji k tomu, abych mohla pomáhat lidem, kteří mají s drogami problémy. Vím, že takových povolání či dobrovolných aktivit je spousta, proto konkrétněji nejspíše v léčebně. Myslím si, že by mě tato práce bavila a naplňovala. Děkuji Vám za odpověď a návrhy.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Netuším kolik Vám je přesně let a na jaké VŠ studujete. Pokud studujete nějaký pomáhající obor, můžete některou z odborných praxí směrovat tímto směrem. Buďto se ve Vašem nadšení utvrdit nebo zvolit jinou oblast, zkrátka si to více ,,osahat", pak uvidíte...
Vaše nadšení pomáhat závislým osobám je sice moc hezké, ale jde o psychicky náročnou práci a je nezbytné nejen vzdělání v nějakém pomáhajícím oboru, velmi důležitý je především osobnostní předpoklad, celková odolnost proti stresu a zátěžovým situacím a celkové životní zkušenosti.
V zařízeních pro závislé osoby většinou pracuje multidisciplinární tým - tudíž se zde uplatní jak lékaři, adiktologové, psychologové, pedagogové, vychovatelé, sociální pracovníci a další různá terapeutická odvětví (psychoterapie, arteterapie atd.).
Tato práce se především nedoporučuje hodně mladým lidem. Během studia například na VOŠ a VŠ student získá plno praktických zkušeností během odborných praxí, které ke studiu patří, může do různých oborů a oblastí postupně pronikat a pak se pro konkrétní oblast rozhodnout.
Práce s drogově závislými osobami je také velmi různorodá, podle toho v jakém typu zařízení pracovník pracuje a pro jaký typ klientů zrovna dané zařízení je. Dle toho je také kladen určitý druh na vzdělání, zkušenosti atd. - například terénní pracovník má jinou náplň práce (aktivní vyhledání a kontaktování osob v jejich přirozeném prostředí, výměna injekčního materiálu apod.), jiné to zase je v ambulantních zařízeních a docela jiné v pobytových zařízeních, kde probíhá terapie.
Stačí to takto?
Pokud by Vás ještě něco napadlo, klidně ještě napište.
S pozdravem MK