Rodiče a drogy
Janča
Dobrý den, měla bych takový směšný dotaz. Mým rodičům je 40 let. Léta, kdy byli v pubertě, jsou známá jako léta \"kdy byla všude tráva, hippies, diskotéky\". Před pár dny byla u nás akce, a rodiče našli všechny flašky od alkoholu, rozbité věci a všechno. Dokonce mi pomáhali s úklidem, a všechno brali dejme tomu s nadsázkou a se srandou. Opravdu hodně mi věří. Problém je ten, že tady byla i marihuana, a možná tu pár lidí nechalo zbytky v pytlíčkách. Prohledala jsem celý dům, a nikde jsem nenašla ani jeden, ale je tu možnost že něco najdou rodiče. Vědí, že tu byly cigarety, ale myslíte si, že kdyby našli balíček marihuany, řešili by to hodně, po tom, co už viděli co se tady dělo? Ano, vím, je to hodně individuální, ale to, jak brali všechen alkohol a všechno s nadhledem, by mě nepřekvapilo ani to, kdyby mi jen řekli že už něco našli. Možná je pár pytlíčků prázdných, myslíte, že ví jak marihuana smrdí? Podle toho v jaké době vyrůstali, je tu možnost že už i marihuanu zkusili? Vím, že asi nejde o dobu.
Já osobně bych teď byla na testech jako pozitivní, ale \"hulila\" jsem 4x v životě a víc to asi neplánuju.
To, že bych nejspíš měla problém, mě nevadí tolik jako to, že bych je asi zklamala.
Víte, když tak uvažuju nad tím, jak je teď jednoduché sehnat drogy... Je to docela zarážející, číst si tady některé zprávy, a vidět kolik lidí bere drogy bez toho, aby si toho kdokoli všimnul.
Děkuju za odpověď.
PS: Je mi teprve 15 let..

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrýd en,
opravdu si netroufám odhadnout, jak by Vaši rodiče zareagovali, kdyby našly pytlíčky od trávy. Je dost pravděpodobné, že by poznali o co jde. Nemuseli ji nutně nikdy sami kouřit, ale jsou z té generace, která se s ní nejspíš setkala. Jestli máte spolu otevřený vztah, můžete se jich na to zkusit zeptat. Pro Vás je to dobrá zkušenost, že je třeba si ohlídat, co se u Vás doma děje, když si tam uspořádáte večírek. Bývá často nevýhoda být hostitelem takových akcí. A bylo by také od ostatních fér, kdyby Vám druhý den pomohli uklidit a nenechávali to na Vašich rodičích...
Myslím, že když budete upřímná, pokud se něco provalí (tedy i v tom, že jste něco zkusila, ale to Vám stačí), bude to s Vašimi rodiči ta nejlepší cesta.