antabus
vít
Dobrý den, matka má problémy s alkoholem a přistoupila na variantu braní antabusu pod dohledem lékaře. Ovšem má odebranou jednu nadledvinku a tak ještě než půjde k lékaří by mě zajímalo, jestli užívání antabusu nebude mít negativní účinky na zbývající nadledvinku či celkově na funkci ledvin? Popřípadě existuje nějaký výrobek, který by by neměl vliv na nadledvinky?
Děkuji za odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, Vítku.
Rozhodně je fajn, že má maminka snahu svou situaci řešit, v tom ji jistě podpořte i pokud by Anatabus nevyhovoval.
Antabus (disulfiramum) výrazně škodí pouze při současném požití alkoholu. Co se týče škodlivosti a vlivu na organismus při udržení abstinence, je to asi na stejné úrovni jako ostatní léky.
Ale! Pokud osoba, která má zájem užívat Antabus a trpí například onemocněním jater, ledvin, plic, kontaktní dermatitidou (alergický zánět kůže), sníženou funkcí štítné žlázy, epilepsií, cukrovkou, ischemickou chorobou srdeční nebo v minulosti prodělala cévní mozkovou příhodu, měl by lékař tyto informace vědět a zvážit, zda je vhodné Antabus nasadit. Taktéž by mohli být potíže, pokud by se někdy v minulosti objevila alergická reakce na některou ze složek Antabusu.
Rozhodně užíváním Antabusu zatěžuje užívající svůj organismus méně, nežli by byl zatížen alkoholem.
Konečné rozhodnutí o nasazení je samozřejmě na ošetřujícím lékaři. Zda bude pro maminku vhodný nebo ne, neumíme tímto způsobem objektivně vyhodnotit.
Rozhodně ať maminka za odborníkem jde, i kdyby Antabus užívat nemohla, může se domluvit na jiné formě spolupráce, například na terapeutických sezeních, které ve výsledku mohou pomoci více než celý Antabus.
Přeji, ať je léčba úspěšná.
S pozdravem MK