Tramal
SesivanaMladez
Dobrý den,moje mamka bere už zhruba 20 let tramal stále větší dávky,je už neskutečně hubená skoro vůbec nejí stále odkládá léčení jednou už se léčila ale vydržela to jen měsíc.
Nevím jak jí pomoc bojím se že když to tak půjde dál dopadne to špatně.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
závislost na Tramalu je hrozně zákeřná. Je těžké se jí zbavit, jednak proto, že je to fyzicky velmi nepříjemné, a pak také najednou vyplavou na povrch všechny důvody, proč člověk s užíváním začal. Chce to velké odhodlání a vůli. Vy můžete mámu podpořit v tom, že při ní budete stát, že jí pomůžete zvládnout léčení a dobu po něm (bez detoxu a následné léčby to pravděpodobně nepůjde). Můžete jí pomoci v rozhodnutí vůbec se do boje se závislostí pustit, je to ale těžké, protože tím, jak je máma pod vlivem opiátu, nevnímá Vaše argumenty ani emoce tak, jako kdyby byla střízlivá.
Myslím, že by bylo lepší probrat situaci s někým osobně, bylo by tak více prostoru vymyslet nějaké možnosti, jak mámu motivovat k léčbě. Doporučovala bych obrátit se na některé z center, která nabízí pomoc rodinám závislých. Ideálně pokud by se Vám podařilo ve Vašem úsilí spojit s více lidmi z rodiny, kteří mají na mámu vliv, a dojít se společně poradit, co dál.
Pokud byste nevěděl, kam se obrátit, dejte vědět nejbližší město, kontakt Vám ráda zašlu.