pervitin
chupachups
Dobrý den, předem děkuji za odpověď. Přítel užívá pervitin asi tři roky.nevim jak přesně dlouho.Na začátku vztahu mi tvrdil ze přestal, protože to byla ma podminka,ale nebylo tomu tak. U společného bydlení se pak ukazalo,ze lhal. Několikrát sliboval že prestane ale výsledek žádný. Lhal mi do doby dokud jsem nepořídila testy. Na nečem jsme se dohodli a vydrželo mu to měsíc a dva týdny. Když jsem přišla domů z odpolední tak mi sám řekl že si dal. Když jsem mu nabízela odbornou pomoc, řekl že nechce, ze to zvládne sám. Ze začátku při našich rozhovorech dokonce žádal o to ze bych mohla respektovat že si da třeba jednou za měsíc. Samozřejmě jsem nesouhlasila. Pak přišel s tím, že to vydrží měsíc a pak si dá, pak ze to výdrží dva měsíce atd a pauzu bude zvětšovat. To jsme taky vyloučili. Když neměl měsíc tak dělal doma scény ze si jde pro to a že si da, jenže jsem ho nepustila z domu, hádali jsme se atd.. Pak mi podekoval druhý den. Jenze teď prej kdyz nebyl semnou a já v práci tak to prý nešlo aby se na to vykaslal a šel domů.
Byva hrozne náladový, naštve ho každá blbost a ja jsem ta nejhorší. Když neměl ten.mesic a půl byl úplně jiný,klapalo nám to.
Nevím si rady jak se k němu chovat a co dělat a nedelat, chci mu pomoci, nemůžu mu být na blizku 24 h denně a hlídat ho. Mám strach ho pustit někam samotného tak jdu raději s ním, jemu to nevadí, sam mi řekne ať jdu taky abych věděla že nic nedělá. Ale vím že kdyby šel sám nebo když má volno a ja zrovna jsem v praci tak že půjde a udělá to. Jak postupovat teď? Když příště řekne že si pro to jde, mám ho nechat? Nebo jak se mám v takových situacích zachovat když ho to popadne? Dekuji za vaši odpověď a rady.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
přítel na Vás šikovně přehazuje zodpovědnost za své braní a nebraní. Nebývá to ale moc dobrá cesta. Jednak to nefunguje a při porušení abstinence je pak partner ten, který to nějak zavinil - až už tím, že uživatele naštval, zklamal, ranil, a on si pak "musel" dát. Nebo tím, že ho nedostatečně hlídal. Nakonec se vztah zredukuje na všemožné hry okolo drogy. Na hezký partnerský vztah skoro nezbývá vztah a energie. Navíc je to soužití velmi nevyrovnané, spíš jako byste měla zlobivé dítě, které musíte hlídat, než rovnocenného dospělého partnera.
Je na Vás, jestli se Vám takový život s ním chce vést, hrát podobné hry. Pokud ne, pak je opravdu jen jeho rozhodnutí, jestli "nevydrží" a jde si dát, Vy za to zodpovědná nejste.
Pokud byste se chtěla v celé situaci lépe vyznat a rozmyslet, co dál, doporučovala bych spíš osobní návštěvu některého ze zařízení, která poskytují pomoc rodinám závislých. Budete tak mít možnost probrat vše podrobněji. Když nebudete vědět, kam se v okolí obrátit, dejte vědět nejbližší město, ráda Vám kontakt zašlu.