křeče
nikyy255
Sice se furt trochu dusim a špatně se mi dýchá ale dnes jsem si nic nedávala vysypala jsem to do zachodu,o maleho se starám..to jako zvladam normálně vztanu i kdyby nevím co,jen jestli to přejde,chvilemi mě buší srdce.

Odpověděl: Markéta Kordová
Nikky, opět Vás zdravím.
Je skvělé, že jste zabojovala a zbytek pervitinu zlikvidovala.
Na dálku nelze úplně přesně odhadnout a také bez vyšetření lékaře, co se s Vámi skutečně děje. Zda jde nějaký somatický problém nebo zda zaútočila psychika.
Stavy, které jste popsala, nejsou zase až tak neobvyklé. Pervitin působí anxiogenně, to znamená, že může navodit úzkost a strach bez toho, aby k tomu měla dotyčná konzumující osoba dispozice. Pokud máte nějaké problémy, prožíváte v osobním životě nepohodu, může se to pod vlivem drog tímto způsobem projevit. Ale jak uvedeno výše, těžko dělat na základě několika málo informací přes internet nějaké objektivní a především zodpovědné závěry.
Často slýcháváme od klientů podobné popisování prožívání ,,dojezdů", nebo i období po delším vysazení. Mnohdy jsou tyto stavy opravdu tak silné, že daná osoba skončí v péči lékaře, protože má pocit, že nemůže dýchat, silně vnímá své srdce (tep, rytmus). Někdy se tímto vlivem silné úzkosti dostanou až do tetanické křeče, která se moc nedá ovládnout vůlí i přesto, že si dotyčná osoba uvědomuje, že je tento stav přivolán úzkostí nebo jinou nepohodou. Možná je to i Váš problém, ale to opravdu nelze posoudit takto.
Pokud by ve Vašem případě šlo o tento problém, doporučuji pervitin už vůbec neužívat. S délkou abstinence by se postupně mělo vše srovnat. Ale je třeba abstinenci udržet. Při dalších konzumacích se tyto stavy většinou ihned vrací zpět a obvykle pak i gradují.
Doplňte vitamíny, minerály, vyváženě a pravidelně se stravujte, dodržujte pitný režim (nealko, ne colu, ne energy drinky), můžete zkusit pít bylinné čaje (meduňka) působí sedativně.
Také by nebylo od věci, aby Vás viděl lékař a Váš zdravotní stav posoudil, případně vyloučil nějaké somatické potíže.
Máte šanci si dát život zase do pořádku a žít ve standartních vztazích. S drogami je toto vše velmi komplikované a mnohé Vám mohou vzít, nejen dobré fyzické a psychické zdraví, ale i vše ostatní...
Tak jako v předešlých odpovědích opět připomínám, že by bylo vhodné vše začít zodpovědně řešit, nejlépe začít hned zítra u kolegů z organizace Podané ruce, viz kontakt:
Kontaktní centrum Podané ruce
Vrahovická 83
Prostějov
Tel: 777 454 789, Email: kcentrum.pv@podaneruce.cz
Vedoucí zařízení: Jana Kučerová, tel: 776 654 685
Najdi na mapě
http://www.podaneruce.cz/programy-a-pece/kontaktni-centra/kontaktni-centrum-prostejov/
Tak se držte! Držím Vám palce a věřím, že to zvládnete.
MK