detoxikace
podnikatelka
Dobrý den,můj 17 letý syn užívá drogy,nevím jaké všechny,krom marihuany i pervitin a extázi,nevím v jak velkém množství.Trvá to asi tak půl roku.Nejdřív přerušil školu,bydlel doma,pak se situace zhoršila,začal se toulat,bydlet po kamarádech,do školy se nechce vrátit-to trvá 2 měsíce.Za necelé tři měsíce mu bude 18 let.Domluvy a diskuze po dobrým jsou bez efektu.Je se svým životem spokojený,co můžu dělat?V poradnách mi radí- jen mluvte s ním,že ho máte ráda,ale nesouhlasíte s jeho stylem života a čekejte.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
určitě není třeba jen čekat a chápavě jeho chování přikyvovat. Přeci jen u Vás bydlí, využívá určitě do velké míry komfort,  který takové bydlení poskytuje. Máte tedy jistě možnost nějak reagovat na to, jak se chová. Na druhou stranu detox proti vůli syna je v podstatě bez šance na úspěch. Jestliže mu užívání vyhovuje, pak na to asi nepřistoupí. Pokud byste se na něm dohodli, nemělo by to mít žádná rizika, pokud užívá to, co píšete. Obávám se ale, že vyabstinování chemické bude jen střípek problému. Mnohem důležitější bude celková změna životního stylu, a to není otázka pár dní.
Zkuste znovu probrat situaci v poradně - případně zajděte někam jinam, než dříve - a hlavně se zaměřte na to, co můžete změnit Vy tak, abyste i syna přiměla k nějaké změně.