prosim o radu
bii
Dobrý den už rok beru pervitin ale jen vikendove.dnes nemam ani dojezd..a vcera sem si dala dve uzke centimetrove carky.Ted rano kdyz jsem chtela nasat.Už to neslo a ten trosek co sel sem okamžite vyzvracela...vim kdy mam dost.a nikdy to neprehanim..i kdyz uz jen to ze to snupu je prehnane a spatne.I kdyz to mam jen o vikendu .Jsem drogove zavysla??Proc najednou zvracim.Kdyz sem nevysnupala ani za 200Kc

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás, díky za důvěru.
Chápu Vaše obavy a znepokojení. Nemám v úmyslu Vám cokoli podsouvat, respektuji Vaše rozhodnutí drogy užívat.
Takto na dálku nelze určit příčinu Vašich potíží. Nejsem lékař, a ani ten by bez potřebných vyšetření a Vašich otevřených informací o všem, co by s příčinami mohlo souviset, správnou diagnózu neurčil.
Na čem bychom se však nejspíš všichni shodli: Je víc, než pravděpodobné, že příčiny budou s Vaším užíváním nějak souviset, a že jde o závažný signál Vašeho organizmu o tom, že pro Vás drogy nebudou tím pravým ořechovým.
Navíc, distributoři ředí drogy, pervitin nevyjímaje, často i velmi nebezpečnými látkami.
Pukud tyto varovné signály vezmete na lehkou váhu, čekají Vás dříve, nebo později, další, závažnější potíže.
Jak to u užívání drog chodí, nehledě na pořadí, které je u každého uživatele, po různé době, individuální, počítejte s tím, že se k nim připojí i problémy psychické a sociální.
Jestli jste závislá, netuším, přikládám pro orientaci lékařská kritéria pro stanovení diagnózy závislosti:
Pro diagnózu závislosti je potřeba, aby byly v posledních 12 měsících přítomny alespoň tři z následujícího seznamu příznaků:
* silná touha a nutkání užívat látku
* potíže v kontrole užívání látky
* užívání látky k odstranění tělesných, či psychických odvykacích příznaků
* průkaz tolerance (potřeba vyšších dávek drogy k dosažení očekávaného stavu)
* zanedbávání jiných zájmů a potěšení než užívání drogy, zaujetí užíváním návykové látky před ostatními běžnými činnostmi a zájmy
Další závažnou skutečností svědčící o závislosti, bývá pokračování užívání i přes jasný důkaz škodlivých následků užívání.
Pro orientaci, jak na tom jste, pokud budete odpovídat poctivě, Vám může napovědět test "Jsem závislý?", v dolní části stránky Anonymních narkomanů, na kterou přikládám odkaz. Snad Vám nebude vadit, že je ve slovenštině: http://anonymni-narkomani.webnode.cz/
Zaobírat se tím, že jste nevyšňupala ani za 200 Kč, odpusťte, je zcela zavádějicí.
Proto Vám doporučuji kontaktovat odbornou podporu a pomoc. Pokud máte potíž, svěřit se v tuto chvíli se vším lékaři, promluvte si s pracovníky některé bezplatné, anonymní služby v okolí, která se zabývá problematikou užívání návykových látek. Nesejde na tom, jestli si smluvíte, nejlépe nejdříve telefonicky, termín schůzky v kontaktním centru, AT poradně, adiktologické ambulanci, nebo podobném zařízení.
Nikdo Vás nebude vyslýchat, k ničemu přemlouvat, natož do čehokoli nutit, s respektem k Vám i životnímu stylu, který jste si vybrala, nebo právě vybíráte.
Při osobním pohovoru, po seznámení se situací Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, jaké konkrétní kroky můžete pro sebe a svoje zdraví podniknout, jakých chyb se vyvarovat, případně jak užívat bezpečněji. Získáte užitečné informace a kontakty na další spolehlivé odborníky, včetně lékařů, před kterými se nebudete muset bát vyložit karty na stůl. V týmech služeb, které jsem nabízel, bývá často i lékař.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rád Vám obratem potřebné kontakty pošlu.
Jak je, podle oblasti a typu služby, můžete vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy a okolí, můžete se kontaktovat pracovníky K-centra SANANIM a domluvit se na ostatním:
Kontaktní centrum KC SANANIM
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
mapa
Telefon: +420 283 872 186
Mobil: +420 605 240 501
E-mail: kacko@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Kdybyste se ještě potřebovala doptat, napište.
Přeji kuráž a hodně štěstí, ať jste co nejdříve v pořádku,
Amrit Sen.