Bojím se že je závislý
Narin
Dobrý den, mám v rodině mladého kluka kterému teď bude 20 let na kterém mi hodně záleží. Známe se víc jak dva roky poznala ho jako kluka plného citů, dobrého vůči rodině a jelikož jsme ho podržela po rozchodu se hodně navázal na mě. Bohužel z celé rodiny jsme byla si jediná kdo viděl jaký je jaký má potenciál a snažila ho podpořit protože měl i v tak mladém věku našlápnuto pro fakt dobrý život a být mužem co má zkz: všech 5P. Bohužel po určitý době se navázal víc na mě i citově a musím přiznat i já na něj bohužel jelikož jsem ženou jeho strýce který tak nějak je spíš manžel a otec syna našeho na baterky nešlo to vyřešit hned vše ale ustalo by se než vše by bylo v pořádku. No ale nestalo se protože mojí tchyni a jeho babičce už vadilo dřív než jsme si řekli co k sobě cítíme že táhne za mnou, jelikož ona chce všechny vést a je proto že má opičí lásku k manželovi tedy k svému synovi kterému zachraňuje zadek z problémů pořád a to mu je už 42 let i na úkor rodiny celý. A tak se bála že by tenhle mladý kluk odvedl mě mu i se synem mojím a začala ho manipulovat dost tvrdě a jelikož bydlí sní má možnost zatnout pazoury do něj pořád. Začali problémy sním hádky které se vystupňovali až k tomu že dnes nemusí jíst ten kluk spát je agresivní dokonce zaútočil fyzicky na mě jelikož jsem udřela na něj a na kamaráda který ho láká na hry v p.c. na x hodin a na trávu kouřit. A tak i když teď je marod a není v práci riskuje vyhazov a Mudr mu našla virus v krvi který mají závislý na drogách a když že řekl jí že možná tak občas z ty trávy řekla že to nebude z toho. A moc dobře vím že kdyby šlo o trávu bude potřebovat jíst i spát a ne pravý opak plus vykazovat deprese někdy až abnormální i když je pravdou že babička je umí vyvolat obzvlášť když na mou adresu pořád do něj šije ale i tak city jeho ale jsou mimo je víc jak kus ledu arogantní,agresivní a hlavně je mu úplně vše jedno práce, zdraví, život a vše pro co žil a měl cíle zahodil. Plus ten virus v krvi o kterém se nechtěně prokecl mi jelikož nikdo o tom neví jiný. A jak vím půjčuje tomu kamarádovi peníze ale kdyby půjčil mu je bude je mít pak a on z 20 tisíc nemá za pár dnů nic platí maximálně příspěvek babče do bytu 4 tisíce a nějaký útraty na cigarety a hry ale pořád tam lítá dost peněz které nemá. Potřebuji poradit co mám dělat chci navštívit jeho Mudr ohledně toho viru a pokusit se domluvit se sní aby se udělal mu test na drogy a snažit se ho dostat z toho. Rodina a hlavně babička jeho moje tchyně nepomůže i když jsem x krát se pohádala sní ohledně toho a jen chce abych se nestarala do toho abych ani nešla za ním a když udělá hloupost nějakou tak ho vyhodí z bytu a ať bydlí i pod mostem,ní prostě jde o to aby chránila zadek manželovi- jejímu synovi a obětuje pro to i klidně vnuka. Prosím pomozte mi nemůžu to tak nechat a tchyně ať se dá bodnout měla svého syna manžela mého vychovat jako chlapa a ne padavku která mě obelhala a tým že stojí mezi tím klukem svým vnukem a mnou ničeho tak či tak nedosáhne od jejího syna jdu tak či tak ale nedovolím aby zničila mladého dobrého kluka a musím mu otevřít oči aby viděl co se děje. Vím že velká část je otázkou i pro psychologa ale chci jen vědět jak mám reagovat a co udělat ohledně mého strachu že je na dně takovém že sáhl na drogy .....Moc děkuji za pochopení a za radu jelikož vím že až by se stalo něco zlého a on skončí na ulici otevře oči vše uvidí co se stalo a nikdo nebude mu moct pomoct a všichni se i na něj vykašlou udělá tu nehorší chybu jak znám jeho nitro, něho uvnitř, protože to neustojí a bude chtít se ty bolesti a trápení zbavit navždy a tohle nechci příliš moc mi na něm záleží

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
je to u Vás poměrně zamotané. Pokud ale chcete synovci pomoci, pak to asi nepůjde bez jeho spolupráce. Když zajdete za jeho doktorkou, neměla by Vám správně nic sdělit o jeho zdraví nebo nemocech, a už vůbec by ho neměla bez jeho vědomí testovat na drogy a pak Vám říkat výsledek. Stejně by to nikam nevedlo. Důležité je, jestli on sám chce něco změnit, jestli chce začít pracovat, přestat trávit čas jen na PC, brát drogy, dělat dluhy. Dokud se pro změnu nerozhodne, těžko ho k ní donutíte.
V každém případě by určitě stálo za to probrat situaci podrobněji, nejlépe osobně, v některém z center, která nabízí pomoc rodinám uživatelů. Pokud byste nevěděla, kam se v okolí obrátit, napište nejbližší město, kontakt Vám ráda zašlu.