pomoc co s tím?
schiwi30
Dobrý den, ráda bych prosila o radu, už několik let docházím k psychiatrovi a psycholožce (neuroza,agorafobiem, fobie z cestování). Po porodu asi tři měsíce jsem se složila (přítel stále v práci, žádné kamarádky, nezájem mých i přítelových rodičů o syna) na vše jsem byla sama a jako prvorodička jsem si připadala jako špatná matka (nešlo mi kojení atd.) byla jsem na krizovém centru v brně a pak u psychiatra. ten mi předepsal oxazepan, potom lexauri (ještě beru ráno půlku citalec a na noc tritico) a já si po nějaké době uvědomila, a přiznala si, že bez lexarinu neudělám krom, že mi pomáhá vše zvládnout.a že jsem na něm závislá. když je dobrý den, beru 2denně, jinak spíše 4. vše jsem řekla psycholožce a psychiatrovi. který mně velmi zaskočil, že je to moje vina, že si mám přečíst přib. leták, a co jsem čekala. No nyní jsou pro mně návštěvy u něj stresující a odcházím z brekem. chce mi dávat jen půlku lexaurinu, kdyyž mu říkám, že je to velký skok a málo. tak jen mávne rukou. Chci se toho zbavit a nevím jak. Nechci kvůli synovi kterému je teď 22měsíců do léčebny to bych nepřežila. je nějaký denní detox,(připomínám že s psychiatrem si nerozumím a hledám si jiného) nebo do nemocnice na detox a co potom?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
je moc dobře, že hledáte cestu, jak ze závislosti ven. Čím dříve to uděláte, tím lépe, i když to nebude lehké. Rozhodně na sebe nenechte hodit vinu za to, že jste na Lexaurinu závislá. Psychiatr Vám ho předepisoval, je to stejně tak jeho zodpovědnost. Rozhodně Vás měl na rizika upozornit a hlídat dávkování. Lexaurin se má užívat jen omezenou, krátkou dobu, především než plně nastoupí účinek antidepresiv. Ale to je opravdu jeho zodpovědnost...
V první řadě je třeba změnit psychiatra a jít k takovému, který Vás nebude obviňovat a stresovat, ale ve kterého budete mít důvěru.
V Brně funguje Psychiatrická AT ambulance, která by myslím byla přesně to, co hledáte. Kontakt i podrobnější informace najdete na http://www.podaneruce.cz/programy-a-pece/psychiatricka-at-ordinace/.
Zkuste se tam objednat a s panem doktorem probrat, co by se dalo dělat a jestli to společně zvládnete ambulantně. K tomu doporučuji pokračovat v terapii u psycholožky, jestli tam Vám to vyhovuje a je vidět nějaký výsledek, Samotné léky totiž nic nevyřeší a po vysazení Lexaurinu budete její péči možná potřebovat přechodně o trochu víc.
Přeji hodně sil, kdyby tento postup nevyšel, dejte vědět, zkusím najít jiný kontakt.